Prima pagină APICULTURA GENERALA DISCUTII APICOLE DIVERSE

Discutii despre apicultura care nu sunt clasificate in nici o sectiune a forumului .
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

Mutare stupi

Mesajde Seinfeld » 17 Iul 2019, 16:59

Buna ziua,

Sunt incepator in ale apiculturii si practic apicultura ca si hobby. Am inceput cu 3 stupi asta primavara si acum am 7, 3 familii si 4 roiuri. Stupii sunt de 12 rame cu cat 1/2.
Stupii ii am in livada, la margine si as dori sa ii mut mai spre centru sa aiba mai multa umbra(cam la 30 de metri). Cum as putea face lucrul asta fara a pierde albina?
Eu m-am gandit la 2 variante:
1. Sa astept vreme mai proasta(nu frig, mai ploioasa) si sa ii mut, iar apoi sa pun niste iarba la urdinis si sa o tin vreo 3 zile.
2. Sa ii mut in octombrie/noiembrie cand albina sta in ghem si nu mai iese, chestia e ca daca albina cade din ghem nu se mai urca si atunci as pierde multa albina.

Mentionez ca nu pot sa ii duc undeva mai departe de 5 km si dupa sa ii aduc inapoi.
Cum as putea face? Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Seinfeld
 
Mesaje: 48
Membru din: 19 Mai 2019, 07:17
Localitate: Iasi/Vaslui

Re: Mutare stupi

Mesajde Balian » 17 Iul 2019, 18:42

Seinfeld scrie:Buna ziua,

Sunt incepator in ale apiculturii si practic apicultura ca si hobby. Am inceput cu 3 stupi asta primavara si acum am 7, 3 familii si 4 roiuri. Stupii sunt de 12 rame cu cat 1/2.
Stupii ii am in livada, la margine si as dori sa ii mut mai spre centru sa aiba mai multa umbra(cam la 30 de metri). Cum as putea face lucrul asta fara a pierde albina?
Eu m-am gandit la 2 variante:
1. Sa astept vreme mai proasta(nu frig, mai ploioasa) si sa ii mut, iar apoi sa pun niste iarba la urdinis si sa o tin vreo 3 zile.