Prima pagină APICULTURA GENERALA PAGINA APICULTORULUI INCEPATOR

Aceasta sectiune este dedicata apicultorilor aflati la inceput de drum .Aici se pot adresa intrebari oricat de simple ...
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

Iernarea individuala sau unificare?

Mesajde Tavi » 13 Sep 2012, 12:02

Buna ziua.
Ma numesc Tavi Iacob,sunt din loc. Ludus,jud. Mures si sunt un apicultor incepator. Citesc acest forum de aproximativ un an si acum mi-am facut curaj sa pun si eu cateva intrebari.
Am cumparat in luna Iunie 8 roi (din pom) de la mai multi apicultori din zona pe care i-am bagat in cuti de 12 rame dadant si pe care i-am dus la tara la 17 km de locuinta. Datorita secetei din zona nu au avut o desvoltare prea buna si acum sunt intre 3 si 5 intervale de albina in fiecare stup iar puiet nu mai exista deloc in nici o faza.
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1) Daca nu mai au puiet vor reziata peste iarna?
2) Ar fi mai bine sa unific cate 2 roi intr-o cutie sau sa-i las cate 1 ?
3) Care ar fi modalitatea de pregatire pt.iernare si modalitatea de iernare tinind cont ca cutiile sunt cu podisor de plasa pe toata suprafata si cu fund fix dar cu 5 gauri de fi 30 mm pe fund acoperite cu plasa si cu subar dedesupt cu posibilitatea de a se inchide complet gaurile?
In speranta unor raspunsuri si sfaturi utile va multumesc anticipat.
Tavi

Re: Iernarea individuala sau unificare?

Mesajde Dila Daniel » 13 Sep 2012, 12:13

Salut Tavi si bun venit!
1 puiet pot sa mai depuna inca.Daca teoretic nu ar mai depune,si iarna va fi ca cea trecuta...nu vor rezista.Dar eu cred ca nu va fi asa.
2 Daca hrana este suficienta,tratamentele corect facute si o iernare linistita,vor iesii din iarna si cele pe 3 intervale,si cele pe 5.
insa,eu in locul tau sa fiu, asi lasa pe cele pe 5 asa cum sunt,si asi unifica pe cele pe 3 intervale.