Prima pagină APICULTURA GENERALA PAGINA APICULTORULUI INCEPATOR

Aceasta sectiune este dedicata apicultorilor aflati la inceput de drum .Aici se pot adresa intrebari oricat de simple ...
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

Botci la sfarsitul lunii august

Mesajde stefantuk » 04 Sep 2014, 19:33

Situatie noua pentru mine care sunt un apicultor incepator :shock:
Pe 26.aug am gasit doua botci intr-un stup, matca prezenta, ce mi s-a parut diferit la ea era faptul ca parca se misca mai greu. Matca era cumparata cu un roi anul acesta, marcata cu rosu (deci de anul trecut, cum m-a asigurat si nenea de la care am luat roiul). Botcile le-am rupt din acea zi si la 2-3 zile am repetat operatiunea, am gasit si mai multe in unele zile, am sperat ca o sa reusesc sa intru cu acea matca in iarna.
Azi din pacate nu am mai gasit matca, am gasit 12 botci pe care le-am rupt.
In stup sunt 4 rame cu puiet, pe una dintre ele si puiet de trator (pe care cred ca trebuia sa-l rup de cand am gasit botcile) si 3 rame cu miere.
Acum ma gandesc sa stropesc ramele pline cu albine, cu sirop si protofir si sa le impart in stupii mai slabi. Este bine ce vreau eu sa fac ?
Ramele asa stropite le pun dupa diafragma sau intre celelalte rame din stup ? Daca pun dupa diafragma cate o rama cu puiet este bine ? Cum sa fac ?
Multumesc de sfaturi
stefantuk
 
Mesaje: 7
Membru din: 16 Noi 2012, 20:11

Re: Botci la sfarsitul lunii august

Mesajde proapis13 » 04 Sep 2014, 19:45

Bun venit pe forum !
Ai gresit ca ai rupt botcile in august,erau de schimbare linistita - sunt cauze multiple
De ce nu ai impartit ramele a doua oara,nu am inteles..?
Ramele cu puiet se dau la ceilalti stupi linga ultima rama cu puiet nu dupa diafragma
dupa diafragma se dau ramele sa fie curatate de miere
Albina o scuturi undeva in stupina dupa ce in prealabil ai afumat-o bine pe urdinis