Postez o chestie referitoare la anvelopele de teren pentru autovehicule.
Este oarecum putin off-topic, dar este cel mai apropiat post pentru acest subiect.
In atentia celor care isi echipeaza masina / camionul cu anvelope de teren, sa cumpere anvelope care au prelungit imprime-ul pe lateralele anvelopei si nu doar pe fata de contact a carosabilului.
Am invatat acesta lectie de la rusi care, din nevoie, sunt asii off-road-ului. Demult urmaream sa fac niste poze sa explic mai bine acest aspect. Aveti aici o masina echipata cu asemenea anvelope.
Ideea este ca odata impotmolit, sau la mersul pe teren moale / nisipos, desumflii rotile la jumate si la viteza 1-a treci peste zona cu problema (sau iesi din namol). Prin dezumflare se mareste cu 1/2... 1/3 suprafata de contact a anvelopei cu solul moale, reducandu-se in acelasi timp presiunea anvelopei per cm patrat asupra solului.
Pentru a avea o buna tractiune, anvelopele adevarate de off-road au prelungit imprime-ul si pe partile laterale ale anvelopei, exact pentru acest aspect. Celelalte sunt doar anvelope de teren pentru oras...