de kovacslg » 08 Dec 2019, 22:50
Referitor la masinile japoneze.
Da sunt vestite pt fiabilitate si eu nu contest acest aspect.
Insa la mentenanta (se strica si ele) se ivesc urmatoarele
aspecte, la reprezentanta reparatiile sunt mai scumpe de cat la marcile generaliste europene, pt modele fabricate in Japonia si nu numai, pt diferite piese se asteapta mult.
Daca masina se doreste a fi reparat partial din dezmembrari si e un model raspandit cum e l 200, sau vitara e ok.
Eu am un vecin, care a avut un honda civic mai demult.
L am intrebat de ce l a vandut.
Raspunsul era ca, motorul e perfect, insa restul lasa de dorit. Adica suspensii, electrice, rugina, tapiterie, cateva piese dupa care a asteptat cate o luna, peste 10 ani incepe sa trancane totul etc
Masinile japoneze au reusit f greu sa patrunda in eu, au cote de poata extrem de reduse de zeci de ani, si acela facut pe segmente unde producatorii europeni nu aveau oferta, adica segmentul 4x4.
Insa, odata ce cererea in eu pt asa ceva a crescut, a urmat o explozie de oferte de 4x4, mai timid pe unele segmente de nisa, cum sunt pick up urile.
In vremea noastra nu mai sunt tehnologii miracol care sunt la secret, toata lumea poate sa produca orice doreste tehnic, daca considera ca are piata la ele.
Mercedes, vw/audi pot produce orice doresc si pe segmentul pick up, au tehnologia la indemana va asigur.
In orice caz Duster (reprezinta 70 % din productia uzinei), a spulberat cotele.de piata pt suzuki vitara, pe segmentul de 2.0 cu un motor de 1.5 si un sistem de 4x4 nepermanent.
Vw si mercedes au deja pickup veritabil, discutam de cote de piata peste cativa ani.
Si de fiabilitate. Deocamdata suntem la faza ca ce e vechi e mai bun.