Prima pagină DIVERSE IN APICULTURA LEGISLATIE NATIONALA SI EUROPEANA

Discutii despre legislatia apicola nationala si europeana , implementare norme UE . A fi un apicultor informat in acest domeniu , inseamna un atu in plus , pentru tine .
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde mircea_tm » 15 Oct 2014, 16:00

cristi_vidican scrie:Facturi pe ce sumă?



am vorbit cu un "nenea sef" de apicola si spunea ca, suma din factura trebuie sa fie dubla fata de sprijinul primit, adica: 7,5 x 100 familii = 750 roni de primit din partea Guvernului, factura trebuie sa fie de 1500 roni.

Un domn de la Dir. Agricola din....de unde apartin eu....spune ca nu-i obligatorie sau, nu-i specificat niciunde cat trebuie sa fie factura "de mare".
CARPE DIEM !
mircea_tm
 
Mesaje: 525
Membru din: 05 Mar 2012, 22:35
Localitate: TIMIS

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde Closcutz » 15 Oct 2014, 16:51

Nenea sef de apicola ori tine cu Ursul ori vrea sa vanda ,,pisvaiter"! Chiar mi se pare o tampenie ca guvernul sa dea 750 de lei si sa ceara factura de 1500 de lei, dar la noi orice e posibil...
Closcutz
 
Mesaje: 1580
Membru din: 03 Ian 2012, 13:21
Localitate: Oltina, Judetul Constanta

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde TDI » 15 Oct 2014, 17:00

Plafonul maxim e de 15.000 euro la 7.5 Ron pe stup, ar trebui sa aibă 8800 de stupi, presupunând ca nu o sa mai ceara nimic următorii 2 ani si nici nu a cerut nimic cu 2 ani înainte.
S-o fi temand ca nu-i ajung cele 4 milioane de lei la toti apicultorii cu minimis.
TDI
 
Mesaje: 1609
Membru din: 07 Aug 2013, 17:31
Localitate: Bacau-Roman

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde proapis13 » 15 Oct 2014, 20:06

mircea_tm scrie:D-voastra, nu aveti acces pe M.O. ? ....actul nr 865 din 7 octombrie 2014

Am acces...nelimitat dar nu gasesc decat informatii vagi decat numarul si atat
Vreau varianta finala sa o putem compara cu varianta propusa...pune tu varianta finala si o pun eu pe cea propusa :!:
Informatia se gaseste in carti,carti pe care din pacate,odata cu feisbucareala apiculturii,nu le mai citeste nimeni...
Avatar utilizator
proapis13
 
Mesaje: 7329
Membru din: 24 Feb 2011, 17:20
Localitate: Drobeta Turnu-Severin

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde stupar » 15 Oct 2014, 23:10

Ordinul 865 din 07 oct.2014 se refera la ajutor minimis in agricultura sector vegetal!???
stupar
 
Mesaje: 175
Membru din: 09 Mar 2011, 20:34

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde proapis13 » 15 Oct 2014, 23:11

stupar scrie:Ordinul 865 din 07 oct.2014 se refera la ajutor minimis in agricultura sector vegetal!???

E doar pentru Apicultura :!:
Informatia se gaseste in carti,carti pe care din pacate,odata cu feisbucareala apiculturii,nu le mai citeste nimeni...
Avatar utilizator
proapis13
 
Mesaje: 7329
Membru din: 24 Feb 2011, 17:20
Localitate: Drobeta Turnu-Severin

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde stupar » 15 Oct 2014, 23:22

stupar scrie:Ordinul 865 din 07 oct.2014 se refera la ajutor minimis in agricultura sector vegetal!???

Prima pagina Ordsinul 867 din 07 oct.2014 asta pentru apicultura!
stupar
 
Mesaje: 175
Membru din: 09 Mar 2011, 20:34

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde mircea_tm » 16 Oct 2014, 08:50

din cat am citit pe forum, sunt persoane care lucreaza teren arabil. Se acorda ajutor din partea guvernului tot sub forma de "ajutor minimis" si pentru agricultura, anexez un link cu toate conditiile de intocmire a dosarului pentru ajutorul minimis , oferit in agricultura, sectorul vegetal.

http://lege5.ro/Gratuit/gqydcnjwgq/hota ... -culturilo

pentru paioase--335 lei pe ha
lucerna-----400 roni pe ha

SCUZE DE OFF-TOPIC.
CARPE DIEM !
mircea_tm
 
Mesaje: 525
Membru din: 05 Mar 2012, 22:35
Localitate: TIMIS

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde cristi_vidican » 16 Oct 2014, 10:26

Deci, e clar, trebuie factură pe dublul sumei care o primește apicultorul. Zahăr nu se poate cumpăra, așa că, banii vor rămâne tot la ei.
Acesta nu este un ajutor, ci este o bătaie de joc.
Cine mai dă la ora asta bani pe siropuri scumpe?
Cine-și mai bagă banii acum în siropuri după un așa an?
Tot ce voiti sa va faca voua oamenii, faceti-le şi voi la fel – Matei 7:12a
Avatar utilizator
cristi_vidican
 
Mesaje: 7022
Membru din: 23 Feb 2011, 13:58
Localitate: Hidiselu de Sus - Bihor

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde proapis13 » 16 Oct 2014, 10:53

cristi_vidican scrie:Deci, e clar, trebuie factură pe dublul sumei care o primește apicultorul.

Unde scrie asa ceva ???...eu nu am citit,poate ne lamureste altcineva ... :?
- pana la 50% din cheltuielile efectuate cu achizitia hranei necesare mentinerii efectivuluide familii de albine, dar nu mai mult de 4 lei/ familia de albine
Eu unul ma incadrez la categoria de mai sus,deci trebuie sa duc facturi pe minim 50% din ce am cumparat
dar nu mai mult de valoarea de 4 ron/fam de albine ; gresesc cu ceva ???
Informatia se gaseste in carti,carti pe care din pacate,odata cu feisbucareala apiculturii,nu le mai citeste nimeni...
Avatar utilizator
proapis13
 
Mesaje: 7329
Membru din: 24 Feb 2011, 17:20
Localitate: Drobeta Turnu-Severin

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde albinuta g » 16 Oct 2014, 10:54

Buna ziua.

Acesta este actul legislativ final.
Imi cer scuze, am un fisier word dar nu-l pot atasa ca fisier.

HOTARARE GUVERN 867/2014 Vigoare
Emitent: Guvern
Domenii: Apicultura M.O. 750/2014
Hotarare privind aprobarea schemei Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate in perioada mai-iulie 2014 ce au produs pagube asupra sectorului apicol
M.Of.Nr.570 din 15 octombrie 2014


HOTARARE Nr.867
privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis
pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice
nefavorabile manifestate in perioada mai-iulie 2014
ce au produs pagube asupra sectorului apicol“


In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al Regulamentului (UE) nr. 1.408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis in sectorul agricol,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Capitolul I
Dispozitii generale

Art. 1. - (1) Prezenta hotarare stabileste cadrul juridic de instituire a unei scheme de ajutor de minimis in conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1.408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis in sectorul agricol, denumit in continuare Regulament.
(2) Ajutorul de minimis se acorda intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectorul apicol, in domeniul productiei primare, si care au cheltuieli suplimentare necesare continuarii ciclului de productie, cauzate de fenomenele hidrometeorologice nefavorabile din perioada mai-iulie 2014, conform informatiilor transmise de Administratia Nationala de Meteorologie prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2. - In sensul prezentei hotarari, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) ajutor de minimis - ajutor acordat unei intreprinderi, a carui valoare cumulata pe durata a 3 exercitii financiare (exercitiul financiar in cauza si doua exercitii financiare precedente) nu depaseste suma de 15.000 euro, stabilita prin Regulament, considerata de Comisia Europeana ca neavand niciun efect asupra schimburilor comerciale dintre statele membre si nedenaturand sau neamenintand sa denatureze concurenta;
b) intreprindere - conform pct. 4 din Regulament - orice entitate care desfasoara o activitate economica, indiferent de statutul sau juridic si de modul in care este finantata;
c) intreprindere unica - in sensul art. 2 alin. (2) din Regulament - este o intreprindere care include toate intreprinderile intre care exista cel putin una dintre relatiile urmatoare: o intreprindere detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor unei alte intreprinderi; o intreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere ori de supraveghere ale unei alte intreprinderi; o intreprindere are dreptul de a exercita o influenta dominanta asupra altei intreprinderi in temeiul unui contract incheiat cu intreprinderea in cauza sau in temeiul unei prevederi din contractul de societate ori din statutul acesteia; o intreprindere care este actionar sau asociat al unei alte intreprinderi si care controleaza singura, in baza unui acord cu alti actionari ori asociati ai acelei intreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor intreprinderii respective;
d) autoritatea competenta - directiile pentru agricultura judetene si a municipiului Bucuresti, autoritati responsabile cu administrarea schemei de ajutor de minimis;
e) baza melifera - conform legislatiei in vigoare, reprezinta totalitatea plantelor din flora spontana si cultivata, care sunt cercetate de albinele melifere pentru polen, nectar sau mana;
f) fenomene hidrometeorologice nefavorabile care au afectat baza melifera - seceta, grindina, ploi torentiale, vant puternic;
g) cheltuieli suplimentare - cheltuielile efectuate cu achizitia de hrana necesara efectivelor de albine, respectiv zahar, biostimulatori sau suplimente nutritive.
Art. 3. - Schema de ajutor de minimis reglementata de prezenta hotarare nu se aplica urmatoarelor categorii de ajutoare:
a) ajutoarelor a caror valoare este fixata pe baza pretului sau a cantitatii de produse cumparate ori introduse pe piata;
b) ajutoarelor destinate activitatilor legate de export catre tari terte sau catre alte state membre, respectiv ajutoarelor direct legate de cantitatile exportate, ajutoarelor destinate infiintarii si functionarii unei retele de distributie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
c) ajutoarelor conditionate de utilizarea cu precadere a produselor nationale fata de produsele importate.




Capitolul II
Beneficiarii, criterii de eligibilitate,
cuantumul sprijinului financiar si modalitatea
de acordare a schemei de ajutor de minimis


Art. 4. - Prevederile prezentei scheme se aplica intreprinderilor/intreprinderilor unice asa cum sunt definite la art. 2 lit. b) si c) si care detin familii de albine, respectiv:
a) apicultori, persoane fizice care detin certificat de producator emis potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 661/2001 privind procedura de eliberare a certificatului de producator, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) apicultori, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale, constituite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) apicultori, persoane juridice, precum si orice forme asociative cu sau fara personalitate juridica constituite conform legii.
Art. 5. - Pentru a fi eligibile la acordarea ajutorului de minimis prevazut de prezenta hotarare, intreprinderile trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele criterii de eligibilitate:
a) sa solicite ajutoare de minimis conform prevederilor prezentei hotarari;
b) sa aiba familiile de albine inscrise in Registrul agricol;
c) sa aiba familiile de albine inregistrate/autorizate la directia sanitar-veterinara si pentru siguranta alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti;
d) in cazul achizitionarii de suplimente nutritive si biostimulatori, acestea trebuie sa fie notificate la Institutul pentru Controlul Produselor Biologice si Medicamentelor de Uz Veterinar.
Art. 6. - (1) Valoarea sprijinului financiar acordat prin schema de ajutor de minimis se exprima sub forma unei subventii, potrivit art. 3 alin. (6) din Regulament.
(2) Sprijinul financiar reprezentand ajutor de minimis potrivit prezentei hotarari se acorda beneficiarilor prevazuti la art. 4 pentru cheltuielile suplimentare efectuate de acestia, suportate ca urmare a fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile din perioada mai-iulie 2014, in cuantum de:
a) 4 lei/familia de albine pentru o stupina de pana la 75 de familii;
b) 7,5 lei/familia de albine pentru o stupina cu peste 75 de familii.
(3) Valoarea totala a ajutorului de minimis care se acorda unei intreprinderi/intreprinderi unice nu poate depasi suma de 15.000 euro pe durata a 3 exercitii financiare, in cursul exercitiului financiar actual si in cele doua exercitii financiare precedente.
Art. 7. - Sumele reprezentand ajutoare de minimis se platesc intreprinderilor incepand cu data de 2 decembrie 2014.
Art. 8. - Resursele financiare necesare aplicarii schemei de ajutor de minimis prevazute de prezenta hotarare sunt de 4.131 mii lei si se asigura de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate cu aceasta destinatie Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pe anul 2014, la capitolul 83.01 „Agricultura, silvicultura, piscicultura si vanatoare“, articolul 40.15 „Sprijinirea producatorilor agricoli“.


Capitolul III
Reguli procedurale

Art. 9. - (1) Pentru obtinerea ajutorului de minimis, beneficiarii prevazuti la art. 4 care indeplinesc criteriile de eligibilitate prevazute la art. 5 intocmesc cereri, conform modelului prevazut in anexa nr. 2, si le depun la directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti, insotite de urmatoarele documente:
a) copie a BI/CI al/a solicitantului persoana fizica sau, dupa caz, imputernicire/procura notariala si o copie a BI/CI al/a reprezentantului legal;
b) copie a certificatului de producator vizat la zi, in cazul persoanelor fizice;
c) copie a certificatului de inregistrare la registrul comertului/Registrul national al asociatiilor si fundatiilor sau a actului in baza caruia isi desfasoara activitatea, in cazul persoanelor juridice, precum si copie a BI/CI al/a imputernicitului persoana fizica;
d) dovada cont activ banca/trezorerie;
e) adeverinta in original care sa ateste, conform inscrisurilor din Registrul agricol, efectivul de familii de albine detinut;
f) copia documentului de inregistrare/autorizare sanitar-veterinara, eliberat de catre directia sanitar-veterinara si pentru siguranta alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, pe raza careia isi desfasoara permanent activitatea stupina;
g) copia facturii fiscale de achizitie a hranei pentru efectivul de familii de albine, factura emisa incepand cu data de 1 mai 2014 - data depunerii cererii.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) lit. a)-c) sunt prezentate in original si copie, in vederea certificarii de reprezentantul directiei pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti prin inscrierea pe copie a sintagmei „conform cu originalul“.
(3) In situatia in care solicitantul detine in exploatatie mai multe stupine care sunt situate in raza mai multor unitati administrativ-teritoriale din judete diferite, acesta poate formula cereri de sprijin financiar care se depun la fiecare dintre directiile pentru agricultura judetene si a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala se afla stupinele in cauza.
(4) Termenul final de depunere a cererilor si documentelor insotitoare prevazute la alin. (1) este 31 octombrie 2014.
Art. 10. - (1) Directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti inregistreaza cererile, le verifica impreuna cu documentele anexate si intocmesc Registrul judetean de evidenta a beneficiarilor de sprijin financiar prevazut de schema de ajutor de minimis, al carui model este prevazut in anexa nr. 3.
(2) Directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti calculeaza, determina si aproba sumele aferente reprezentand sprijin financiar, pentru fiecare beneficiar in parte, si se asigura ca sumele totale care se acorda solicitantului se incadreaza in plafonul maxim, conform art. 6 alin. (3).
(3) In cazul prevazut la art. 9 alin. (3), directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti implicate determina sumele cuvenite beneficiarului astfel:
a) daca totalul sumelor care se cuvin beneficiarului se incadreaza in plafonul maxim, respectiv echivalentul in lei a 15.000 euro/3 exercitii financiare, in cursul exercitiului financiar actual si in cele doua exercitii financiare precedente, fiecare directie pentru agricultura judeteana sau a municipiului Bucuresti aproba suma calculata;
b) daca totalul sumelor care se cuvin beneficiarului depaseste plafonul maxim, directia pentru agricultura judeteana sau a municipiului Bucuresti la care suma calculata este cea mai mare aplica o reducere corespunzatoare a acestei sume pana la concurenta totalului drepturilor de plata cu plafonul maxim, respectiv cu echivalentul in lei a 15.000 euro/3 exercitii financiare, in cursul exercitiului financiar actual si in cele doua exercitii financiare precedente.
(4) Din sumele de plata rezultate prin aplicarea prevederilor alin. (2) si (3) se scad, dupa caz, sumele acordate anterior in temeiul Hotararii Guvernului nr. 562/2012 privind aprobarea schemei „Ajutoare de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor meteorologice nefavorabile manifestate in perioada ianuarie-februarie 2012 asupra culturilor de legume si/sau flori in spatii protejate“ care se acorda in agricultura, in sectorul vegetal, al Hotararii Guvernului nr. 897/2012 privind schema „Ajutoare de minimis pentru compensarea efectelor fenomenului de seceta manifestat in anul agricol 2011-2012 asupra culturilor agricole“, care se acorda in agricultura in sectorul vegetal, al Hotararii Guvernului nr. 859/2013 privind acordarea ajutorului de minimis pentru achizitionarea de tancuri de racire a laptelui, cu modificarile ulterioare, al Hotararii Guvernului nr. 962/2013 privind aprobarea acordarii ajutoarelor de minimis pentru conservarea raselor locale de animale in pericol de abandon si al Hotararii Guvernului nr. 606/2014 privind aprobarea schemei „Ajutoare de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate in perioada aprilie-iulie 2014 asupra culturilor agricole in spatii protejate“ care se acorda in agricultura, in sectorul vegetal, precum si orice alte sume acordate prin scheme de ajutor de minimis in anul 2014.
Art. 11. - Directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti intocmesc situatia centralizatoare cu sumele necesare pentru acordarea sprijinului financiar, conform modelului prevazut in anexa nr. 4, pe care o transmit Directiei generale buget-finante si fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, pana la data de 30 noiembrie 2014.
Art. 12. - Directia generala buget-finante si fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale transmite Ministerului Finantelor Publice situatia centralizatoare, in vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 5.
Art. 13. - (1) Dupa aprobarea de catre Ministerul Finantelor Publice a deschiderii creditelor bugetare, din bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale se alimenteaza conturile directiilor pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(2) Directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti vireaza sumele cuvenite in conturile beneficiarilor, potrivit legislatiei in vigoare.
Art. 14. - (1) Registrele de evidenta a beneficiarilor de sprijin financiar acordat potrivit prezentei hotarari se pastreaza la directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti, pe o perioada de 10 ani fiscali de la data la care a fost acordat ajutorul.
(2) Directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti intocmesc lista cuprinzand beneficiarii ajutoarelor de minimis si sumele acordate potrivit prezentei hotarari, precum si orice alte sume acordate acestor beneficiari prin alte scheme de minimis in exercitiul financiar actual si in cele doua exercitii financiare precedente.
(3) Lista se publica pe site-ul directiilor pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti si se transmite Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, pentru publicare pe site-ul oficial al institutiei.


Capitolul IV
Dispozitii finale

Art. 15. - Ajutoarele de minimis acordate in temeiul prezentei hotarari sunt avute in vedere pentru a fi deduse din orice schema viitoare de ajutor de stat acordata pentru aceleasi costuri eligibile, daca un astfel de cumul ar depasi intensitatea/valoarea maxima stabilita pentru respectivul ajutor de minimis.
Art. 16. - (1) Se considera ajutor necuvenit sumele incasate in temeiul prezentei hotarari prin inscrierea sau atestarea de catre beneficiari a unor date ori situatii nereale pe documentele aferente ajutorului prevazut in prezenta hotarare sau incalcarea in orice mod a prevederilor prezentei hotarari.
(2) Sumele reprezentand ajutor necuvenit, prevazut la alin. (1), se recupereaza de la beneficiarii ajutorului de minimis, potrivit prevederilor legale in vigoare.
(3) Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, prin directiile pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti, verifica permanent modul de respectare a prevederilor prezentei hotarari de catre beneficiarii sumelor reprezentand sprijin financiar prevazut de schema de ajutor de minimis.
Art. 17. - Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezenta hotarare.

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
Viceprim-ministru,
ministrul agriculturii
si dezvoltarii rurale,
Daniel Constantin
Ministrul finantelor publice,
Ioana-Maria Petrescu
Ministrul delegat pentru buget,
Darius-Bogdan Valcov
p. Ministrul afacerilor externe,
George Ciamba,
secretar de stat

Bucuresti, 7 octombrie 2014.
Nr. 867.
ANEXA Nr. 1

Fenomene hidrometeorologice nefavorabile care au
afectat baza melifera in perioada mai-iulie 2014



Nr. crt. Judetul Seceta pedologica Grindina Ploi torentiale Vant puternic
V* VI* VII* V* VI* VII* V* VI* VII* V* VI* VII*
1 Alba - - - X X X X X X X X X
2 Arad X X - X X X X X X X X X
3 Arges - - - X X X X X X X X X
4 Bacau - - - X X X X X X X X X
5 Bihor X X X X X X X X X X X X
6 Bistrita-Nasaud X X - - X X X X X - X X
7 Botosani X X - X X X X X X X X X
8 Braila X X X - X X X X X - X -
9 Brasov - - - X X X X X X X X X
10 Buzau - - X X X X X X X X X X
11 Calarasi X - X X X X X X X - X X
12 Caras-Severin - - - X X X X X X X X X
13 Cluj X X - X X X X X X X X X
14 Constanta X X X X - X X X X - X X
15 Covasna - - - X X X X X X X X X
16 Dambovita - - - X X X X X X X X X
17 Dolj - - - X X X X X X X X X
18 Galati X X X - X X X X X - X X
19 Giurgiu X - X X X X X X X X X X
20 Gorj - - - X X X X X X X X X
21 Harghita - - - X X X X X X X X X
22 Hunedoara X X - X X X X X X - X X
23 Ialomita X X X - X X X X X - X X
24 Iasi - - - X X X X X X X X X
25 Ilfov - - - X X X X X X X - X
26 Maramures - - - X X X X X X X X X
27 Mehedinti - - - X X X X X X X X X
28 Mures X X X X X X X X X - X X
29 Neamt - - - X X X X X X X X X
30 Olt - - - X X X X X X X X X
31 Prahova - - - X X X X X X X X X
32 Salaj X X - X X X X X X - X X
33 Satu Mare X X - - X X X X X - X X
34 Sibiu - - - X X X X X X X X X
35 Suceava - - - X X X X X X X X X
36 Teleorman - - - X X X X X X X X X
37 Timis X X - X X X X X X X X X
38 Tulcea X X X - X X X X X - X X
39 Vaslui - - - X X X X X X X X X
40 Valcea - - - X X X X X X X X X
41 Vrancea - X X X X X X X X X X X
_____
* V - luna mai;
VI - luna iunie;
VII - luna iulie.
Sursa: Administratia Nationala de Meteorologie.

ANEXA Nr. 2

(model)

CERERE
pentru ajutor de minimis in sectorul apicol



Directia pentru agricultura judeteana ................../a Municipiului Bucuresti
Numarul si data din Registrul judetean de evidenta a beneficiarilor de sprijin financiar prevazut de schema de ajutor de minimis ........../............
Nume si prenume persoana fizica

Nume si prenume imputernicit (pentru cazurile in care cererea este semnata prin imputernicit)

Nr. si data imputernicirii/procurii notariale
CNP titular/imputernicit

Adresa
Judet/Sector Localitate
Sat/Strada Nr. Cod postal Bl. Ap.
Telefon Fax E-mail
Trezoreria/Banca Sucursala/Agentia/Filiala

IBAN

Denumirea persoanei juridice/PFA/II/IF

Cod unic de inregistrare (CUI)
Cod de identificare fiscala (CIF)
Nume titular/administrator/reprezentant legal Prenume titular/administrator/reprezentant legal

CNP titular/administrator/reprezentant legal

Sediul social persoana juridica/PFA/II/IF/
Judet/Sector Localitate
Sat/Strada Nr. Cod postal Bl. Ap.
Telefon Fax E-mail
Trezoreria/Banca Sucursala/Agentia/Filiala

IBAN


Solicit sprijin financiar prin schema „Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate in perioada mai-iulie 2014 ce au produs pagube asupra sectorului apicol“, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 867/2014, pentru un efectiv de ............. familii de albine inregistrate in Registrul agricol .................... .
Anexez la prezenta cerere urmatoarele documente:
...............................................................................................
...............................................................................................
...............................................................................................
............................
NOTA:
Se inscriu toate documentele depuse, indicandu-se distinct tipul documentului, numarul si data acestuia. Documentele depuse in copie se certifica de catre reprezentantul directiei pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti imputernicit cu primirea si verificarea cererii si a documentelor insotitoare.
Declar ca am depus/nu am depus o alta cerere pentru acordarea de „Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate in perioada mai-iulie 2014 ce au produs pagube asupra sectorului apicol“ la Directia pentru Agricultura a Judetului ......................../a Municipiului Bucuresti.
Declar ca:
– am beneficiat de ajutoare de minimis in temeiul Hotararii Guvernului nr. 562/2012 privind aprobarea schemei „Ajutoare de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor meteorologice nefavorabile manifestate in perioada ianuarie-februarie 2012 asupra culturilor de legume si/sau flori in spatii protejate“ care se acorda in agricultura, in sectorul vegetal;
Da □ Suma ........................... Nu □
– am beneficiat de ajutoare de minimis in temeiul Hotararii Guvernului nr. 897/2012 privind schema „Ajutoare de minimis pentru compensarea efectelor fenomenului de seceta manifestat in anul agricol 2011-2012 asupra culturilor agricole“, care se acorda in agricultura, in sectorul vegetal;
Da □ Suma ........................... Nu □
– am beneficiat de ajutoare de minimis in temeiul Hotararii Guvernului nr. 859/2013 privind acordarea ajutorului de minimis pentru achizitionarea de tancuri de racire a laptelui, cu modificarile ulterioare;
Da □ Suma ........................... Nu □
– am beneficiat de ajutoare de minimis in temeiul Hotararii Guvernului nr. 962/2013 privind aprobarea acordarii de ajutoare de minimis pentru conservarea raselor locale de animale in pericol de abandon;
Da □ Suma ........................... Nu □
- am beneficiat de ajutoare de minimis in temeiul Hotararii Guvernului nr. 606/2014 privind aprobarea schemei „Ajutoare de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate in perioada aprilie-iulie 2014 asupra culturilor agricole in spatii protejate“ care se acorda in agricultura, in sectorul vegetal;
Da □ Suma ........................... Nu □
- am beneficiat de alte ajutoare de minimis care fac obiectul altor acte normative.
Da □ Suma ........................... Nu □

Declar ca intreprinderea se incadreaza in categoria intreprinderilor unice definite la art. 2 lit. c) din Hotararea Guvernului nr. 867/2014 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate in perioada mai-iulie 2014 ce au produs pagube asupra sectorului apicol“, avand in componenta urmatoarele intreprinderi ...........(*), intreprinderi ce cad sub incidenta prezentului ajutor de minimis, precum si a ajutoarelor de minimis listate mai sus.
Da □ Nu □
Ma angajez sa furnizez orice document justificativ care imi va fi solicitat, sa ma supun oricarui control si sa inapoiez, la cererea motivata a directiilor pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti ori a altor institutii abilitate, suma care a fost virata de acestea sub titlu de ajutor de minimis, fara a prejudicia eventualele urmari ce ar putea fi angajate impotriva mea.
Cunoscand ca falsul in declaratii se pedepseste conform art. 326 din Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, declar ca datele inscrise in formularul de cerere si in documentele anexate sunt reale, corecte, complete si perfect valabile.
Sunt de acord ca datele din cerere sa fie introduse in baza de date, procesate si verificate in vederea calcularii platii si transmise autoritatilor responsabile in vederea elaborarii de studii statistice si de evaluari economice.

Beneficiar,
.................................
(semnatura si stampila, dupa caz)


Se aproba suma de ..................(**) lei.
Verificat
Reprezentant al directiei pentru agricultura judetene sau a municipiului Bucuresti,
............................................
(numele, prenumele si semnatura) Aprobat
Director executiv,
.............................
(numele si prenumele)
Semnatura ......................... Stampila
_____
(*) Lista include denumire, sediu, date de contact.
(**) Suma se aproba dupa aplicarea prevederilor art. 10 alin. (2) si (3) din Hotararea Guvernului nr. 867/2014, dupa caz.

ANEXA Nr. 3

(model)

MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Directia pentru Agricultura a Judetului .............../a Municipiului Bucuresti


Registrul judetean de evidenta a beneficiarilor de sprijin financiar
prevazut de schema de ajutor de minimis



Nr. crt./data Producator agricol/Apicultor (numele si prenumele, denumirea, CNP/CUI, localitatea) Cerere pentru ajutor de minimis (nr./data) Nr. familii de albine pentru care se solicita sprijin Cuantum aplicat (lei/familie de albine) Suma totala aprobata (*) (lei) Tipul de hrana achizitionata (zahar, biostimulatori, suplimente nutritive)
0 1 2 3 4 5 6
1
2
3
4
............
_______
(*) Nu poate depasi valoarea de 66.000 lei (echivalentul in lei a 15.000 euro).

Intocmit
...................................
(numele, prenumele, functia, semnatura si stampila)

ANEXA Nr. 4

(model)


MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Directia pentru Agricultura a Judetului ................./a Municipiului Bucuresti


SITUATIA CENTRALIZATOARE
a sumelor necesare reprezentand sprijin financiar prevazut
de schema „Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor
fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate
in perioada mai-iulie 2014 ce au produs pagube asupra sectorului apicol“



Nr. crt. Numar beneficiari Numar familii de albine pentru care se acorda sprijin Cuantum pe familia de albine Suma totala aprobata
stupine pana la 75 de familii de albine stupine peste 75 de familii de albine 4 lei/ familia de albine 7,5 lei/familia de albine stupine pana la 75 de familii de albine stupine peste 75 de familii de albine
0 1 2 3 4 5 6 7
1
2
3
TOTAL:


Director executiv,
.........................................
(numele, prenumele, semnatura si stampila)

Intocmit
.........................................
(numele, prenumele, functia si semnatura)

ANEXA Nr. 5

(model)

MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE

Se aproba
Ordonator principal de credite,
..................................................
SITUATIE CENTRALIZATOARE



Nr. crt. Judetul Suma totala aprobata (lei)
0 1 2
1
2
3
...
TOTAL:


Directia generala buget-finante
si fonduri europene


Director general,
................................
(semnatura si stampila)








Ultima oară modificat de albinuta g pe 16 Oct 2014, 10:58, modificat 1 dată în total.
albinuta g
 
Mesaje: 2
Membru din: 16 Oct 2014, 10:51

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde TDI » 16 Oct 2014, 10:57

proapis13 scrie:
cristi_vidican scrie:Deci, e clar, trebuie factură pe dublul sumei care o primește apicultorul.

Unde scrie asa ceva ???...eu nu am citit,poate ne lamureste altcineva ... :?
- pana la 50% din cheltuielile efectuate cu achizitia hranei necesare mentinerii efectivuluide familii de albine, dar nu mai mult de 4 lei/ familia de albine
Eu unul ma incadrez la categoria de mai sus,deci trebuie sa duc facturi pe minim 50% din ce am cumparat
dar nu mai mult de valoarea de 4 ron/fam de albine ; gresesc cu ceva ???

Tu trebuie sa demonstrezi ca ai cumpărat hrana in valoare de x, institutia care împarte ajutorul, atât timp cat n-ai dus facturi pe 8 Ron ori numărul de familii, poate decide să -ti dea mai puțin: "pana la 50%".
TDI
 
Mesaje: 1609
Membru din: 07 Aug 2013, 17:31
Localitate: Bacau-Roman

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde proapis13 » 16 Oct 2014, 12:04

Eu am calculat ca la 65 fam albine trebuie sa duc facturi in valoare de minim 260 ron
In mare sa zicem ca am cheltuit 100 ron/fam de albine plus roii ce i-am facut dar sa nu depasesc nr de 65 fam
De ce trebuie sa duc facturi de 6500 ron cind pot sa am sansa cu NE in fata sa nu mi se aprobe sau sa ma incadrez la 4 ron/fam ???
Primesc inapoi 50% din suma investita in tinerea fam de albine pe linia de plutire ???
Sa fim seriosi in afirmatii de genul acesta....
Mai bine depun pe minim sa ma aleg cu ceva decat sa ma/sa ne aruncam la potul cel mare iar la imparteala sa luam minim
o sa fie la imparteala cum am scris mai sus....statul roman NU este pregatit pentru exercitiul asta fiscal :lol:
Informatia se gaseste in carti,carti pe care din pacate,odata cu feisbucareala apiculturii,nu le mai citeste nimeni...
Avatar utilizator
proapis13
 
Mesaje: 7329
Membru din: 24 Feb 2011, 17:20
Localitate: Drobeta Turnu-Severin

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde TDI » 16 Oct 2014, 12:34

La 65 familii poti lua maxim 260 Ron, daca ai cheltuieli de 520; nu interesează de fapt pe nimeni cat costa de fapt. Altfel rămâne la interpretarea celui care analizează dosarul sa-ti dea banii, cat vrea - chiar si 5% din 260 Ron.
Si, electoral, e destul de bine gândit.
TDI
 
Mesaje: 1609
Membru din: 07 Aug 2013, 17:31
Localitate: Bacau-Roman

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde cristi_vidican » 16 Oct 2014, 12:56

pana la 50% din cheltuielile efectuate cu achizitia hranei necesare mentinerii efectivuluide familii de albine, dar nu mai mult de 4 lei/ familia de albine
Cum interpretez eu?
Trebuie demonstrate cheltuielile efectuate. Demonstrarea o facem cu facturi.
Aducem facturi pe suma totală a cheltuielilor efectuate.
Apoi, ni se decontează 50% din ele, dar nu mai mult de 4 lei/ familia de albine, în cazul celor sub 75 de familii.
Dacă obținem acum facturile, se înțelege că ele trebuie ca valoare să aibă dublul sumei pe care o vrem înapoi.
P.S. Pentru că suntem români, e ușor de interpretat o lege. Întotdeauna se alegea partea cea mai nefavorabilă, că e gândită să fie așa
Tot ce voiti sa va faca voua oamenii, faceti-le şi voi la fel – Matei 7:12a
Avatar utilizator
cristi_vidican
 
Mesaje: 7022
Membru din: 23 Feb 2011, 13:58
Localitate: Hidiselu de Sus - Bihor

Re: Apicultorii afectati de calamitati,despagubiti!

Mesajde proapis13 » 16 Oct 2014, 13:16

Calculam dupa forma trimisa la promulgare si calculam gresit
Ne scoasa din impas colegul albinuta cu postarea formei finale in care se precizeaza doar
Capitolul II
Beneficiarii, criterii de eligibilitate,
cuantumul sprijinului financiar si modalitatea
de acordare a schemei de ajutor de minimis
a) 4 lei/familia de albine pentru o stupina de pana la 75 de familii;
b) 7,5 lei/familia de albine pentru o stupina cu peste 75 de familii.
viewtopic.php?f=28&t=5433&start=80#p216632
In varianta finala se deconteaza si ZAHARUL :!:
Deci sa trecem la treaba....facturi de minim 4 lei/fam de albine la cei sub 75 de familii de albine
Informatia se gaseste in carti,carti pe care din pacate,odata cu feisbucareala apiculturii,nu le mai citeste nimeni...
Avatar utilizator
proapis13
 
Mesaje: 7329
Membru din: 24 Feb 2011, 17:20
Localitate: Drobeta Turnu-Severin

AnteriorUrmătorul

Înapoi la LEGISLATIE NATIONALA SI EUROPEANA



Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 27 vizitatori