Domnule Ioan Guist,
As incepe cu o licenta personala in raport cu termenul de misogin. Consider ca exista misogini inversunati, dar eu, pentru faptul ca in general nu am o parere prea buna despre femei, s'ar putea sa'i depasesc chiar si pe acei misogini paroxistici. Ma autocitez din memorie: "este bine ca in aceasta viata sa interactionezi cat mai putin cu femeile".
Hai ceva despre morala... Eu cred ca viata asa cum este ea construita, in termeni sociali, pana la o anumita varsta constituie o structura de ancoraj suficienta ca sa genereze un model uman dincolo de rezonabil. Grija fata de semeni (a se citi tot grija pentru sine) genereaza altruismul, politetea, cumpatarea, rezerva de a violenta pentru a nu fi violentat, bunatatea ca promovare a distinctiei, tot atatea manifestari care sa contureze un profil, desigur in acceptiunea majoritatii, moral. Asta pana la o anumita varsta. N'as vrea sa o precizez, ca ar putea sa constituie o clasificare aleatorie. Dar, de obicei, daca ai plonjat in mici extravagante sau mai mari, in incalcari mai mari sau mai mici, pana la varsta la care faceam referire, vei considera ca toata aceasta schema sociala de convietuire nu mai este suficienta, si, in raport cu pacatele, simti nevoia sa te clatesti mai spre final, cu morala crestina. De aceea, am putut sa observ destule persoane in varsta (tantici cu sprancenele smulse si conturate cu rimel gros, cu buzele rosii ca de scrofita, cu pudra intinsa cu spaclu si evident cu caciula de vulpe) care se pozitioneaza spasit in fata altarului, sarutand picioarele insangerate ale mantuitorului dar care, in realitate, sunt spalatoare ale propriilor pacate si placeri, mai din tinerete... Daca discuti cu ele, iti vor preda morala, sigur aceea biblica, ca pe componenta personala nu e greu de observat ca au mari rezerve... Mai clar, cred ca am mai spus asta, recita doar morala.
Intrebare - de ce nu a fost suficienta morala care decurge din social si simti nevoia, ce e drept mai tarziu, sa reciti din epistolele lui Pavel...?!
Cu Simonica, eu as sugera multora, sa o lase mai usor cu exaltarea. Ma traverseaza si pe mine un sentiment patriotic, chiar si pe taram sportiv. Dar nu pot sa nu constat ca aceste superlative adresate jucatoarei de tenis, contin riscul sa se confunde si cu un model uman. Chestiune pe care, personal o pun in paranteza. Aceasta observatie, radiaza umpic spre cultura si apropo de cultura, eu asta as importa de la rusi, si mai putin politica. Dar asta e un subiect mai greu.
Cat despre ghene, ma straduiesc sa linistesc barbatii, pentru ca ghenele mele sunt pline cu femei. E adevarat, printr'o pubela ratacita de cartier, mai poate aparea si un barbat, dar asta se intampla mai rar.
Am putea sa fim in general de acord ca umorul este generat pe doua componente, imoral si ilogic. Eu nu sunt foarte sigura pe care componenta umorul poate fi mai savuros...pentru ca nu stiu din ce motiv sufera natura umana...din ilogic sau din imoral? De aceea, este posibil sa nu pun accentul acolo unde trebuie pentru ca in cealalta parte, indiferent care ar fi ea, consider ca bascalia este insuficienta.
NO OFFENCE! , stimati masculini
)
P.S. Tutea face afirmatia: "un filosof este un hoit, iar o baba credincioasa este o fiinta vie", cu tot respectul pentru filosoful mistic, parca nu as fi de acord cu aceasta formulare. Am aceasta indoiala, pentru ca daca ar fi asa, raiul ar fi plin de reciclati in amurg.
The image of the hero was set up for all in every age through the appetite for imitation. Therefore the hero was murdered, since we have all been aping him. Do you know why you cannot abandon apishness? For fear of loneliness and defeat.