Daca nu stiti ce inseamna existentialismul, va sfatuiesc sa va abonati la Cosmote.
In ultima instanta este buna si o cartela.
Sa va povestesc o intamplare pe care tocmai o traiesc cu Cosmote si care ma face sa ma simt ca si cum as fi unul dintre personajele lui Kafka sau Sartre (nu, ca poti sa si innebunesti daca nu esti stapan pe tine).
Saptamana trecuta mi-a expirat contractul de abonament cu Cosmote si cum oferta la cartela este mult mai buna si mai ieftina decat oferta la abonament (de ce? nu stiu, intrebati-i pe ei), am decis sa trec pe cartela.
Zis si facut.
Trec pe cartela si incarc cu 5 euro. Primesc bonus la incarcare 50 de minute in retea. Imi zic, hai sa le vorbesc pe astea si apoi activez o extraoptiune.
Aseara imi bag castile in urechi si sun la numarul de relatii cu clientii si incep sa ascult ce-mi zice robotul: pentru limba romana apasa tasta 1, pentru credit apasa tasta x, pentru asta, aia si ailalta apasa tasta draci laci si tot asa pana nu mai stii de ce ai sunat.
Toate bune si frumoase pana incepe robotul sa o ia razna, sa intrerupa o fraza la mijloc si sa inceapa alta, sa o intrerupa si pe aceasta si sa sara la alta si tot asa pentru ca in final sa-mi spuna ca nu am selectat nici o optiune valabila si se intrerupe legatura. Toate acestea in timp ce eu priveam contrariat la telefon, fara sa apas vreo tasta. Mentionez ca telefonul e cu butoane, cu tastatura qwerty, deci nu e cu touchscreen incat sa spui ca poate am atins eu din greseala ecranul si am selectat fara sa vreau o optiune sau un domeniu de informatii.
Sun din nou la numarul de relatii cu clientii, aceeasi poveste, iar selectie de limba, iar selectie de informatii si iar o ia robotul razna cu fraze neterminate si salt la alte fraze fara ca eu sa apas vreun buton, pentru ca in final sa fiu anuntat ca am activat nu stiu ce extraoptiune si mi s-au retras din cont 4 euro. Mi se ureaza o zi buna si se inchide legatura.
Stupoare.Mi s-a activat o extraoptiune de care eu nu am habar ce contine si pentru care mi s-au luat 4 euro din cont.
Hocus pocus fraieritus.
Sun din nou la relatii cu clientii si iau legatura cu un operator.
Incerc sa prezint situatia cat mai clar si rational cu putinta, constientizand in tot acest timp ca pot fi foarte bine luat drept un tampit sau retardat care habar nu are ce inseamna tehnologia si face prostii jucandu-se cu telefonul:
"- Domnu Xulescu, imi zice operatorul dupa ce ma intreaba cum ma cheama, extraoptiunile se activeaza doar in urma unor combinatii de taste, prin urmare nu avea cum sa se activeze o extraoptiune fara voia dumneavoastra.
- Asta stiu si eu, ii spun incercand sa par cat mai rezonabil cu putinta, tocmai asta e problema, ca eu nu am apasat nici un buton si totusi mi s-a activat o extraoptiune si mi-au fost retrasi 4 euro din cont, poate aveti o problema tehnica, ca nu sunt tampit sau cu ciunga in par sa stau acum sa-mi pierd timpul incercand sa te conving pe dumneata ca n-am apasat nici un buton.
- Daca doriti, zice el, va inregistrez o sesizare in acest sens si veti primi un raspuns.
- In cat timp?
- Termenul maxim este de 30 de zile.
- Domnule, dar e absurd, mi se iau in mod abuziv din cont 4 euro si ma puneti sa astept 30 de zile?
- Bla bla bla, bla bla bla, nu se poate face nimic, trebuie sa asteptati.
- Dar ce optiune am activat, puteti sa-mi spuneti? intreb eu deja cu nervii incordati in sol diez
- Nu pot sa va spun, trebuie sa sunati la numarul de relatii cu clientii ca sa aflati."
Adica, cu alte cuvinte, la acelasi numar la care tocmai ce am avut probleme!!
Nu, ca e absurd, nu e adevarat ce mi se intampla, parca as fi in Procesul lui Kafka. Incepe sa ma doara capul; suma e mica, pana la urma 4 euro nu sunt o avere, incerc sa-mi zic ca sa ma linistesc, dar totusi principialul din mine nu-mi da pace, sunt totusi banii mei care mi se iau cu japca.
Aflu apoi si ce extraoptiune am activat: 2000 de minute in retea si tot atatea SMS-uri. Si extraoptiunea se reactiveaza lunar.
Asta in timp ce mie imi sunt de ajuns 150-200 minute pe luna, ca nu stau la povesti pe telefon.
In dimineata asta am sunat din nou sa vad ce rezolv. Nimic.
Trebuie sa astept rezolvarea sesizarii. In tot acest timp eu va trebui sa vorbesc la un tarif standard in alte retele, pentru ca extraoptiunea activata nu-mi ofera minute in alte retele.
Intreb, cu toate ca stiam raspunsul dinainte, daca mi se vor returna banii acestia cand se va rezolva sesizarea (daca se va rezolva, ca exista mari sanse sa intru la categoria "tampiti care nu stiu sa foloseasca telefonul"). Nu pot sa va dau un raspuns, imi zice operatoarea, dupa ce sunt rugat sa vorbesc mai incet ca ma aude foarte bine (ei poftim!).
........................
In loc de epilog
Sunt la serviciu.
Imediat dupa convorbirea cu operatoarea care face apel la calm.
Incerc sa-i urmez sfatul si sa ma calmez.
Trag aer adanc in piept si iau telefonul de serviciu sa sun un client in legatura cu o comanda.
Formez numarul si astept...
In loc de client imi raspunde o voce de femeie "Buna! Sunt Andreea, consultantul tau Vodafone. Petru limba romana apasa tasta 1...."