Prima pagină APICULTURA GENERALA INTRETINEREA ALBINELOR

Discutii despre lucrari sezoniere,tehnici de ingrijire in diferite tipuri de stupi.Intretinerea familiilor de albine in cele trei tipuri mari de stupi...
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

Albina mica naturala, distanta dintre rame si intre centre

Mesajde bitt » 10 Apr 2016, 13:22

Precizez ca sunt incepator. Nu pentru ca ma deranjeaza cei care vor sa ma ia de sus ci pentru ca eventualele explicatii sa fie la nivel de incepator.
Astfel, dupa ce am citit cartile lui Malaiu, Hristea si cateva zeci de situri/forumuri, mi-am luat inima in dinti si am cumparat cativa stupi. Si, ca orice incepator, doresc sa ofer conditii cat mai bune albinei. Recunosc ca din tot ce am citit stupul multietajat si stupul lui Bunka mi-au parut cele mai bune solutii dar nu si cele mai usor de administrat. Oricum, anul acesta vreau nu vreau trebuie sa lucrez pe Dadant (asa am cumparat stupii).

Si asa am ajuns la subiect:

1. Vreau sa micsorez distanta intre centre si intre rame, pt. ca sa ajung la albina mica, naturala. Din carti si din citite totul pare usor, dar... nu gasesc in jurul Bucurestiului pe nimeni care sa faca rame la comanda. Stie cineva pe cineva care face rame la comanda dupa dimensiuni/plan (si sa nu dureze o vesnicie)?

2. Foitele de ceara de pe piata sunt toate 5,4 si nu exista nimeni care sa faca 5.1, sau mai mici. Am gasit in Suedia foite care chiar daca sunt prohibite ca pret, au avantajul ca sunt. Dar, .... mare dar ... nu a raspuns nimeni la repetate emailuri (o sa incerc si pe telefon). Si iata ca sunt in blocaj. Stie cineva pe cineva care face foite cu dimensiunea celulei mai mica? Eventual daca mai este cineva interesat, in jurul bucurestiului care produce deja foite, ma ofer sa mai cumpar o matrita.