Prima pagină APICULTURA GENERALA INMULTIREA FAMILIILOR DE ALBINE

Discutii despre metodele de inmultire a familiilor de albine , incepand de la cele mai simple metode si terminand cu cele mai complicate .
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

Impiedicare roit

Mesajde Attila97 » 12 Feb 2016, 01:04

Buna seara tuturor!M-am gandit la un asa zis "plan" pentru a impieduca roitul in primavara acestui an si anume cand familia este pe punctul de a roi sa iau 3 rame din ea:2 puiet+1 cu miere si pasura si matca batrana si sa formez un roi artificial,iar in familia de baza sa las 2 botci de varste diferite,credeti ca este ok?Mentionez ca sunt incepator si in cei 2 ani de cand mi-am cumparat albinele tot alerg dupa ele prin copaci si tot trebuie sa le pazesc.Orice sfat este binevenit in legatura cu formarea roiurilor(nu am mai format roiuri artificiale si as vrea sa incerc). :D
Attila97
 
Mesaje: 36
Membru din: 05 Mar 2015, 09:26
Localitate: Urseni.Jud Timis

Re: Impiedicare roit

Mesajde mellis » 12 Feb 2016, 01:20

[quote="Attila97"M-am gandit la un asa zis "plan" pentru a impieduca roitul in primavara acestui an[/quote]
Salut,
Planurile sunt bune..aplicarea lor la momentul potrivit este mai dificila..
Cand este familia pe punctul de a roi?
Cate rame va avea familia ca sa poti lua 3 rame din ea?
Daca lasi botci - inseamna ca deja esti in febra roitului...cate zile diferenta trebuie sa fie intre cele doua botci?
Prevenirea roitului este una - si roirea artificiala este alta treaba.
1 - poti tine familia selectionata (sanatoasa/harnica/blanda) stransa - banuiesc ca ai DB - daca tot fugi dupa roi..in 1-5 MAi (depinde si zona) este deja in febra roitului..