Prima pagină APICULTURA GENERALA INMULTIREA FAMILIILOR DE ALBINE

Discutii despre metodele de inmultire a familiilor de albine , incepand de la cele mai simple metode si terminand cu cele mai complicate .
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

Formare doi roi artificiali

Mesajde Mihaiii » 27 Apr 2017, 20:51

Salut, permit ca sunt incepator, foarte începător.
Am 2 familii de albine, și 2 lăzi goale, o familie este foarte puternica, full de albina, aproape ca și catu de 1/1 este plin de albine(am băgat direct catu full de rame la crescut, și deja sunt poziționate pe toate ramele), problema ar fi ca nu am chef sa îmi roiasca, și deci sa le roiesc eu ca să nu le strâng din copac.
Dacă bag puiet proaspăt cu ceva mâncare în alta lada, își trag botca? Ca nu vor sa facă nicidecum, și findca matca nu am, și în perioada asta nu am. Găsit de cumparat, m-am gândit doar la soluția asta...la fel vreau sa fac și cu celalalt. Am cautat ceva informații, dar toți aveau ori botca, ori matca, și eu nu am nici una și nici alta.

EDIT: Am uitat sa adaug ca am un ncleu de imperechere pe 3 rame micute, ramele le am crescute, daca astept sa bage oua pe ele si le bag in nucleu cu o mana de albine, se alege ceva?
Mihaiii
 
Mesaje: 67
Membru din: 10 Apr 2017, 15:41
Localitate: Lugoj, Timiș

Re: Formare doi roi artificiali

Mesajde Adi Hodis » 27 Apr 2017, 21:54

Mihaiii taticule, eu te sfatuiesc sa-ti cumperi o carte, Manualul apicultorului începator. Nu de alta dar si apicultura asta este o meserie si trebuie învațată ca oricare alta meserie.
Nu e bine sa-si ia omu o masina si sa conduca prin oras fara sa cunoasca regulile de circulatie, asa este ?.

Ceea ce vrei sa faci cu albinele, nu cred ca vei gasi scris in vreo carte.