Prima pagină APICULTURA GENERALA BOLI SI DAUNATORI - TRATAMENTE

Discutii despre tratamentele efectuate familiilor de albine,medicamente,mod de administrare,etc. , discutii despre bolile si daunatorii albinelor
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

loca europeana!!!!!!?????!?!?!?!??!?!??!!?

Mesajde RaH » 19 Iul 2012, 14:02

Va salut dragi stupari, a aparut o problema intr-un stup si da semne de a fi loca europeana....sau poate ma insel?? Sunt destul de afectat de ceea ce mi s-a intamplat si sunt incepator, as vrea cateva sfaturi de la voi sa pot trece cu bine peste aceasta problema.

"Familiile atacate prezinta urmatoarele semne clinice : faguri pestriti ; larvele moarte sunt rasucite in celule, fiind atacate cu precadere larvele necapacite (nu lipsesc insa si cele capacite); larvele descompuse sunt de culoare cafenie inchisa ; capacelele celulelor atacate sunt infundate si cel mai probabil si gaurite"

Am luat o larva dintr-o celula gaurita si era de culoarea cafenie ...am inceput luni un tratament cu ERITROMICINA am sfaramat 0.5 g la 1l sirop si am dat la stupul afectat si la cei doi de pe langa. Am facut bine ca am inceput cu antibiotic???
Maine am sa ma duc din nou la ele si am sa fac niste poze sa vedeti in ce stadiu se afla larva, sau ce ma sfatuiti sa fac?...Va multumesc si astept parerile voastre.
Ultima oară modificat de RaH pe 19 Iul 2012, 14:16, modificat 1 dată în total.
RaH
 
Mesaje: 3
Membru din: 19 Iul 2012, 13:29

Re: Posibili sa fie loca europeana???!!!

Mesajde Leon » 19 Iul 2012, 14:15

ce ai in stup: roi sau familie de productie,pe cate rame,ai toate ramele acoperite cu albina?
Leon
 
Mesaje: 107
Membru din: 29 Iul 2011, 00:12
Localitate: Hunedoara

Re: Posibili sa fie loca europeana???!!!

Mesajde RaH » 19 Iul 2012, 14:32

Leon scrie:ce ai in stup: roi sau familie de productie,pe cate rame,ai toate ramele acoperite cu albina?