Prima pagină APICULTURA GENERALA HRANIREA ARTIFICIALA

Discutii despre hranirea familiilor de albine cu diferite produse artificiale sau miere , perioade de hranire , retete de preparare .
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

Stimulare primavara

Mesajde Attila97 » 05 Mar 2015, 09:34

Buna ziua!Avand in vedere ca sunt incepator in apicultutura si am cateva intrebari in legatura cu stimulare pontei matcii primavara pentru vreau sa incep si eu sa stimulez.Am vazut o metoda de stimulare cu 100 ml sirop/zi si am cateva intrebar:
1.In ce perioada se incepe stimularea?
2.Ce concentratie trebuie sa aiba siropul?
3.Cate zile/saptamani se face stimularea?
Multumesc anticipat! :D
Attila97
 
Mesaje: 36
Membru din: 05 Mar 2015, 09:26
Localitate: Urseni.Jud Timis

Re: Stimulare primavara

Mesajde alexx » 05 Mar 2015, 12:19

Attila97 scrie:Buna ziua!Avand in vedere ca sunt incepator in apicultutura si am cateva intrebari in legatura cu stimulare pontei matcii primavara pentru vreau sa incep si eu sa stimulez.Am vazut o metoda de stimulare cu 100 ml sirop/zi si am cateva intrebar:
1.In ce perioada se incepe stimularea?
2.Ce concentratie trebuie sa aiba siropul?
3.Cate zile/saptamani se face stimularea?
Multumesc anticipat! :D

Eu fac sirop 1/1 si dau din 2 in 2 Zile pana infloresc pomii dar nu acum doar cand se incalzeste
Avatar utilizator
alexx
 
Mesaje: 735
Membru din: 24 Mai 2013, 10:05
Localitate: Olt

Re: Stimulare primavara

Mesajde Florin Dobre » 05 Mar 2015, 12:43

Stimularea primavara o consider foarte importanta. Aportul de nectar de afara este modest la începutul primaverii.
In schimb sursele de polen sunt bune. Daca ele isi aduc bine polen, noi trebuie doar sa completam cu nectar...dam sirop sau rame cu papa de la rezerva.
Problema este cu temperaturile inca scazute in luna martie. Sunt zile in care albinele refac ghemul si nu se ating de sirop.