ignatov andrei scrie:Shrek scrie:Ideea era alta. Mi-as fi dorit ca apicultorii cu experienta sa vina cu sfaturi gen" asa ceva nu se face. pericol de moarte". Este trist ca in fiecare an, aflam ca au loc tragedii cu oameni si albine.. Si totusi, ce nu trebuie sa facem sa nu se mai intampla asa ceva?
Trebuie evitat transportul stupilor, care se descarca, in remorci.
Cand se transporta,totusi, in remorci, descarcarea sa se faca dimineata, cand se cracaneaza de ziua si e racoare, cu calm si rabdare nu cu HO si TIO...
Mai departe... sa mai spuna si altii despre lacomie, economie si zgarcenie, organizarea transportului in functie de masina si sofer si nu invers...
stancu marin scrie:Am inteles ca au asteptat mult la podul de la Maracineni,!
Postările cu astfel de cazuri în acest topic , le-am făcut în ideea ca astfel de evenimente să nu se mai întâmple . Din păcate , mulți nu au tras
învățăminte , ba mai mult , am fost taxat anterior de un coleg mai tânăr că eu , un no name , aduc în atenție aici fapte alarmiste .
Nu am comentat la postarea link-urilor pentru a evita ca discuțiile să se axeze pe persoana mea și nu a cazului , dar remarcile pertinente ale colegilor , prezentate în citatele de mai sus , m-au convins să detaliez :
- Apicultor
este numai cel care a rămas în viață , cel care conducea și mașina .
- Indiferent de la ce distanță s-a făcut deplasarea , așa cum spune și domnul Ignatov , " descarcarea sa se faca dimineata, cand se cracaneaza de ziua si e racoare" . Planificarea transportului trebuia făcută ,în așa fel încât , la ora 5 stupii să fie așezați pe locul ales , cu urdinișele deja deschise pe întuneric .
- Nu este justificată întârzierea de la podul Mărăcineni , care putea să fie de o jumătate de oră sau o oră , ea trebuia să fie luată în calcul la planificarea
transportului așa cum trebuia să fie luată în calcul și o eventuală pană de cauciuc . Șoferul apicultor cunoștea bine zona .
- Din comentarii , se reține faptul că evenimentul s-a produs în jurul orei 10 , mult prea târziu pe o asemenea căldură .
- La alegerea persoanelor care ajută la încărcarea - descărcarea stupilor , aceștia nu trebuie să fie în stare de ebrietate , sau bolnavi ( epileptici ) ,
așa cum se vehiculează în acest caz .
- Apicultorul trebuie să fie echipat corespunzător tot timpul , pentru a putea interveni în orice moment . Fiind și șofer , trebuia să-și mai pună doar masca
și să intervină . Era obligația lui ca cei doi muncitori să poarte echipamentul de protecție .
- Mulți apicultori consideră că , dacă stupii au colțare , nu mai este necesară legarea individuală cu chingi și că o legare peste întregul transport ar
asigura încărcătura . Totul este bine până când se întâmplă un astfel de eveniment . Unde este prevenția ?
- Nu vreau să-mi imaginez cum este să deschizi urdinișele de la stupi , la ora 10 , după un transport pe căldură .
- Mulți la efectuarea mutării stupinei la culesuri , aleg calea în care le este lor mai bine , și nu albinelor .
- Înțeleg că un muncitor a avut o criză de epilepsie și în ideea salvării acestuia , s-a încercat plecarea de pe loc cu mașina cu stupi . Greșeală.
Mașina cu stupi trebuia să rămână în acel loc , nu să poarte albine după ei sau să rămână albine afară în locul staționării , evacuarea muncitorului
trebuia făcută prin alte mijloace , după ce era scos pe brațe din zonă , de către colegi . Unde avea de gând să meargă cu mașina înconjurată de albine
iritate , în sat ?