de kovacslg » 12 Dec 2019, 22:42
Prin 2010-2012 amarok era model nou, pe l200 si hilux din aceeasi ani, se vede ca au fost concepute cu inca 10 ani in urma.
Acum insa acum amarok e imbatranit si l200 si hilux par ''avioane'' pe langa ea.
Eu am asteptat sa fie pe piata sh un model de 2,0, si 4x4 veritabil puternic si mare. (este vitara, dar cei 109 cp, si greutatea proprie mica e o problema, plus ca nu are bena)
E important ca din 100000 km cat parcurg in eu trei ani, numai 5000 vor fi in conditii de pastoral, restul sunt cu masina aproape goala pe asfalt, max teren dificil pe care l parcurg acum cu un scenic.
Eu nu cred ca acei 5000 km ar fi chiar o problema pt masina asta, alta ar fi treaba daca tragi tot timpul greutati.
Insa nici in acest caz nu l200, sau hilux ar putea oferi o diferenta majora ci o toyota LC, LR Discovery, pajero, adica alta gama, alta liga de masini etc Parerea mea.
Si acum apicultura rational si pragmatic.
Adica derulat prin optica eficientei : maximizarea veniturilor cu minim de cheltuieli, sau derularea activitatilor cu cat mai putine resurse alocate, sau alocarea resurselor disponibile de investitii astfel incat sa produca maxim de efecte, adica maxim de productie.
Daca planificam, gandim asa activitatea apicola, astfel de cheltuieli nu se justifica deloc, adica masini de 2.5 - 3 l, eficiente doar daca sunt utilizate preponderent la capacitatea lor de tractare / incarcare si in conditii pt care ele au fost create. ( alternative ar fi dezvoltarea efectivului: stupi, magazii, zahar, foite, sau amenajare vetre, amenajare de spatii de stors, utilaje care usureaza productia, storcator, o pompade miere, maturatoare, un dozator sa nu te chinui cu ambalarea)
Eu am adus in discutie amarokul fiindca il pot inchipui ca o masina unica, avand costuri mai mici, consum mai mic, utilizata si in scop personal.
Insa nu ma vad conducand zilnic prin oras o masina de 2.5 sau 3 l, si nici sa ma duc in concediu cu ceva care te scutura rau de tot, si pe autostrada la 130 sa am 4000 rpm si un zgomot pe masura.
Daca ar trebui sa aleg intre un amarok din 2019 si un l200 tot din 2019 as alege ultimul din aceeasi ratiuni.
L 200, are motor de 2.2 sau 2.4, iar amarok e disponibil doar cu motor v6 de 3 l, l 200 nou are cutia astfel etajata ca vitezele de autostrada sa fie confortabile etc...