Hai sa o luam altfel..ce vrei sa faci cu remorca asta?
Transport marfuri din A in B pe sosea 90% si 10% un drum pietruit? Cam ce greutate o sa cari? Ce fel de impachetare vei avea la marfa aia? Vor fi colete gen cutii de lemn/saci sau diverse obiecte care trebuiesc bagate la adapost ( musai prelata)?
Ideea e ca daca vrei sa cari stupi in pastoral e una daca vrei sa cari marfa ( de exemplu pentru un magazin sau sa aduci chestii din afara) e alta.
- daca masina ta are voie sa traga 1200kg cu sistem de franare o remorca care sa se apropie de aceasta greutate maxima admisa eu nu as face-o pe 1 axa. O masina "opel" poate fi o astra sau o vectra ca sa le spun pe astea mai populare. Cred ca daca aveai o corsa/frontera/omega mentionai..
- Eu de exemplu am un opel omega si are voie sa traga 1600kg la carlig cu franare si 750 fara. Am o remorca de 750 ( masa proprie 250) si am facut de cateva ori drumuri de 500-600km cu remorca incarcata in specificatii (400- 500kg) precum si cateva drumuri **scurte** cu remorca supra-incarcata ( 600-700 poate si 800kg). Ca idee cu masina asta am tras aro+remorca pentru a-l porni (cam 2.5 tone) precum si un U650 deci are forta in ea pentru un turism si totusi cand ai dupa tine 7-800kg se simte. Se simte si la consum se simte si la atentia ta ca sofer ( lungimea asamblului meu de exemplu e in jur de 8m) . O alta treaba e ca pentru o echilibrare optima centrul de masa trebuie sa fie un pic catre carlig nu fix pe mijlocul remorcii.Adica remorca sa fie aplecata un pic catre masina. Asta produce o oarecare presare a puntii spate -> se va ridica oleaca de bot . Daca aduni la asta si tractiunea fata rezulta o masina chinuita in conditii de incarcare mare.
- o remorca pe 1 axa este facuta sa o agati la masina, sa pui 200-300-400kg pe ea, cu atentie, ** FOARTE** echilibrat si sa mergi usurel cu ea. Socurile in carligul de remorcare ( bila, tija, brate prinse pe caroserie, lonjeroanele spate) sunt mari cand incarcatura nu este echilibrata si drumul are gropi asa ca mare atentie. Cu siguranta exista si iti poti lua o remorca de 1200kg masa maxima autorizata care va avea minim 300-350kg masa proprie, sa nu zic spre 400. Rezulta o incarcatura maxima de 800kg ( utila). Sincer cu o astra/vectra nu as trage 1200kg in mod curent ( operatiuni de zi cu zi sau saptamanale) , chiar si pe asfalt. Gandeste-te ca tractiunea e pe fata si e ca si cum ai tracta o mica masina dupa tine. Una e sa tractezi 10-15-20km o masina la sufa, cu viteza mica si cu atentie si alta e o greutate de 1200kg la carlig. Pe scurt, strici masina in conditii de utilizare frecventa ( ambreiaj, directie, suspesie chiar si caroserie). Vreau sa se inteleaga clar: sistemul functioneaza ca de aia scrie in carte ca ai voie 1200kg. Neamtul a gandit-o sa tragi o rulota in vacanta sau o masina cu probleme sau o remorca ( cazul tau) dar asta ocazional nu mereu si cel mai probabil pe asfalt.
- parerea mea este ca pentru utilizare de colo pana colo ia-ti o remorca de 750kg pe o singura axa, fara sistem de franare. Iesi cel mai ieftin pe termen lung.
- pentru remorci dublu ax pe care sa poti pune 800-1000-1200kg ( sau mai mult) iti trebuie un 4x4 sau o duba solida pentru ca altfel nu face daraua cat ocaua .