Prima pagină BAZA MATERIALA APICOLA ECHIPAMENTE SI UTILAJE APICOLE

Discutii despre baza materiala folosita in apicultura (tipuri de stupi,alte materiale,etc.).
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde rodanny » 30 Oct 2012, 15:21

Va salut dragi apicultori,
Am vazut ca sunt mutle persoane iscusite pe acest forum..
Am o intrebare....pentru ca va folositi in permanenta de remorci...
Am nevoie de o remorca pentru utilizare comuna, nu pentru stuparit....dar as dori o opinie pertinenta ......
CE e mai bun o remorca dublu ax sau simplu ax..pentru o greutate de pana la 1200 kg....si cu o suprafata de incarcare 2500 / 1250 mm?
Cu stima,
Danny
rodanny
 
Mesaje: 12
Membru din: 27 Aug 2012, 21:17
Localitate: Bucuresti

Re: remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde Mishu05 » 30 Oct 2012, 18:42

- depinde ce masina trage remorca
- daca poti ( ai masina care sa o poata trage, ai banii necesari pentru a o cumpara) ia una dublu ax cu sistem de franare si zincata. Eventual si cu cauciucuri tip C, de greutate.
Avatar utilizator
Mishu05
 
Mesaje: 365
Membru din: 21 Feb 2011, 11:18
Localitate: Bucuresti

Re: remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde rodanny » 30 Oct 2012, 19:07

Salut Mishu05...pai am o masina mica....nu de teren...un Opel ...
Acum ma interesa daca merita diferenta asta imensa de pret intre una pe 2 osii si una pe o osie...
Adica mai degreaba as lau una pe o osie cu sistem de franare.....
Dar eram curios care e mai stabila...
Nu am de gand sa fac offroad....deci....
Ce ma sfatui?
danny
rodanny
 
Mesaje: 12
Membru din: 27 Aug 2012, 21:17
Localitate: Bucuresti

Re: remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde Cristian IONITA » 30 Oct 2012, 19:20

clar cea cu 2 osii va fi mai stabila, in plus nu va apasa pe carlig deci nu vei uza suspensia spate a masinii.

greu de dat un raspuns daca merita sau nu .... personal nu as cumpara remorca cu o singura osie decat pentru incarcaturi mici de maxim 7-800 Kg
Mircea_63 - bosorog senil si isteric
lucky5strike - parvenit si profitor
Avatar utilizator
Cristian IONITA
 
Mesaje: 4287
Membru din: 23 Feb 2011, 16:33
Localitate: Bucuresti

Re: remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde ovidiu_78 » 30 Oct 2012, 23:54

Eu am o remorca cu 2 axe,de aproape 4 ani,nu are sistem de franare ca nu am decit categoria b la permis,si nu e autorizata decit pina in 750kg,dar...am pus pe ea si 2 tone jumate si fara probleme,are 3 m lungime si 1,5 latime,se deschid lateralele si spatele,e super,conteaza cind o incarci bine sa distribui proportional marfa,sau daca e dimensiune mica si greutate mare,atunci o pui sa fie mai pe axe si nu ai probleme deloc
"Nadejdea mea este Tatal,scaparea mea este Fiul, Acoperamantul meu este Sfintul Duh,Treime Sfanta,Slava Tie"
Avatar utilizator
ovidiu_78
 
Mesaje: 1386
Membru din: 29 Iun 2011, 19:59
Localitate: oradea

Re: remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde cristi_vidican » 31 Oct 2012, 08:12

Întreb, pentru că nu știu exact: nu trebuie categoria C la permis dacă se conduce o remorcă cu 2 axe?
Unui vecin i s-a luat permisul pt că conducea o remorcă cu 2 axe. A fost oprit de polițe pentru că depășise viteza, altfel nu-l opreau. A condus așa și pe dincolo, până l-au prins aici. Și s-a lecuit. Omul nu știa legea.
Tot ce voiti sa va faca voua oamenii, faceti-le şi voi la fel – Matei 7:12a
Avatar utilizator
cristi_vidican
 
Mesaje: 7022
Membru din: 23 Feb 2011, 13:58
Localitate: Hidiselu de Sus - Bihor

Re: remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde Cristian IONITA » 31 Oct 2012, 08:18

citeste aici: viewtopic.php?f=18&t=2791

pe scurt .... nu conteaza numarul de axe ci .... masa maxima admisa din acte PUNCT.
Mircea_63 - bosorog senil si isteric
lucky5strike - parvenit si profitor
Avatar utilizator
Cristian IONITA
 
Mesaje: 4287
Membru din: 23 Feb 2011, 16:33
Localitate: Bucuresti

Re: remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde rodanny » 31 Oct 2012, 22:10

Va salut,
Multumesc de sfaturi...
Legat de greutate la mine in talon scrie 1200 cu frane....deci...

@dogvet...
Din ce zici intati im idai senzatia ca e mai buna cea pe doua osii....dupa care....imi zici ca nu e buna...
Eu am de mers cu ea 90% din timp pe sosele asfaltate....
Ce intelegi prin vireaza greu....?
"Pe teren denivelat tinde sa actioneze dezordonat asupra carligului...." - Adica? Cum dezordonat? Asta se intampla si cand protapul e in V ?
Pana la urma ce sa aleg?
Eu am inceput sa ma orientez catre 2 osii...dar....
danny
rodanny
 
Mesaje: 12
Membru din: 27 Aug 2012, 21:17
Localitate: Bucuresti

Re: remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde rodanny » 01 Noi 2012, 12:21

Aha..
Inteleg..eu ma refeream la remorca detarata....
Deci ca o concluzie la ce imi zici tu ..inteleg ca daca nu merg pe coclauri ceea ce nu e cazul meu...ar fi aceptabil..
Nu inteleg la ce te referi cand zici ca treubie sa ramana carligul al aceeasi inaltime....cu remorca....
Carligul masinii nu situ daca e fix la aceeasi inaltime cu cea a remorcii.....
Oare ar fi util ca protapul sa fie oscilant pe verticala? Dar atunci nu ar risca sa sara de pe carligul masinii?
Legat de greutate ..se paote detara...si inregistra la cat ai nevoie..respectiv 1200....
Eu vreau sa o fac la o firma...dar....si aici sunt probleme mari ca sunt ca porcul de scumpe ....scuzati-mi expresia...
BTW....eventual in privat imi poate recomanda cineva o firma dar care sa nu ma duca peste 6000 roni o remorca fara coviltir..dar pregatita
cu teava la colturi in vederea montarii coviltirului...
Intelge ca acesta nu se trece in talon..
De fapt...pentru ca majoritate aveti remorci....ce e trecut in talon?
Va multumesc pentru sfaturile primite....
Danny
rodanny
 
Mesaje: 12
Membru din: 27 Aug 2012, 21:17
Localitate: Bucuresti

Re: remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde Mishu05 » 01 Noi 2012, 13:52

Hai sa o luam altfel..ce vrei sa faci cu remorca asta?
Transport marfuri din A in B pe sosea 90% si 10% un drum pietruit? Cam ce greutate o sa cari? Ce fel de impachetare vei avea la marfa aia? Vor fi colete gen cutii de lemn/saci sau diverse obiecte care trebuiesc bagate la adapost ( musai prelata)?
Ideea e ca daca vrei sa cari stupi in pastoral e una daca vrei sa cari marfa ( de exemplu pentru un magazin sau sa aduci chestii din afara) e alta.
- daca masina ta are voie sa traga 1200kg cu sistem de franare o remorca care sa se apropie de aceasta greutate maxima admisa eu nu as face-o pe 1 axa. O masina "opel" poate fi o astra sau o vectra ca sa le spun pe astea mai populare. Cred ca daca aveai o corsa/frontera/omega mentionai..:)
- Eu de exemplu am un opel omega si are voie sa traga 1600kg la carlig cu franare si 750 fara. Am o remorca de 750 ( masa proprie 250) si am facut de cateva ori drumuri de 500-600km cu remorca incarcata in specificatii (400- 500kg) precum si cateva drumuri **scurte** cu remorca supra-incarcata ( 600-700 poate si 800kg). Ca idee cu masina asta am tras aro+remorca pentru a-l porni (cam 2.5 tone) precum si un U650 deci are forta in ea pentru un turism si totusi cand ai dupa tine 7-800kg se simte. Se simte si la consum se simte si la atentia ta ca sofer ( lungimea asamblului meu de exemplu e in jur de 8m) . O alta treaba e ca pentru o echilibrare optima centrul de masa trebuie sa fie un pic catre carlig nu fix pe mijlocul remorcii.Adica remorca sa fie aplecata un pic catre masina. Asta produce o oarecare presare a puntii spate -> se va ridica oleaca de bot . Daca aduni la asta si tractiunea fata rezulta o masina chinuita in conditii de incarcare mare.
- o remorca pe 1 axa este facuta sa o agati la masina, sa pui 200-300-400kg pe ea, cu atentie, ** FOARTE** echilibrat si sa mergi usurel cu ea. Socurile in carligul de remorcare ( bila, tija, brate prinse pe caroserie, lonjeroanele spate) sunt mari cand incarcatura nu este echilibrata si drumul are gropi asa ca mare atentie. Cu siguranta exista si iti poti lua o remorca de 1200kg masa maxima autorizata care va avea minim 300-350kg masa proprie, sa nu zic spre 400. Rezulta o incarcatura maxima de 800kg ( utila). Sincer cu o astra/vectra nu as trage 1200kg in mod curent ( operatiuni de zi cu zi sau saptamanale) , chiar si pe asfalt. Gandeste-te ca tractiunea e pe fata si e ca si cum ai tracta o mica masina dupa tine. Una e sa tractezi 10-15-20km o masina la sufa, cu viteza mica si cu atentie si alta e o greutate de 1200kg la carlig. Pe scurt, strici masina in conditii de utilizare frecventa ( ambreiaj, directie, suspesie chiar si caroserie). Vreau sa se inteleaga clar: sistemul functioneaza ca de aia scrie in carte ca ai voie 1200kg. Neamtul a gandit-o sa tragi o rulota in vacanta sau o masina cu probleme sau o remorca ( cazul tau) dar asta ocazional nu mereu si cel mai probabil pe asfalt.
- parerea mea este ca pentru utilizare de colo pana colo ia-ti o remorca de 750kg pe o singura axa, fara sistem de franare. Iesi cel mai ieftin pe termen lung.
- pentru remorci dublu ax pe care sa poti pune 800-1000-1200kg ( sau mai mult) iti trebuie un 4x4 sau o duba solida pentru ca altfel nu face daraua cat ocaua .
Avatar utilizator
Mishu05
 
Mesaje: 365
Membru din: 21 Feb 2011, 11:18
Localitate: Bucuresti

Re: remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde CATALIN » 01 Noi 2012, 16:05

nu tre neaaparat masina 4x4 pt remorca cu dublu ax eu am tractat cu un passat 1.9 tdi si am luat aproape 2 tone credema pe asfalt nici nu o simtea
avantajul axului dublu e ca poti pune si greutate mai mare si pe drum forestier la gropi rotile se ajuta una pe alta la gropi cain fata intra in groapa spatele sustine platforma cand iese fata sustine spatele sunt o gramada de avantaje si cu un loganu tragi de ea ca doar nu urci pe transfagarasan
In natura nimic nu se pierde, nimic nu se castiga, totul se transforma”
Avatar utilizator
CATALIN
 
Mesaje: 2309
Membru din: 29 Aug 2011, 16:46
Localitate: Craiova

Re: remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde rodanny » 01 Noi 2012, 19:59

Deci revin cu precizari..
Imi cer scuze...am un Opel Vectra B Caravan, cu motor de 2000 cmc , disel...de 101 CP....
Deci cred ca e destul de puternica...masinuta....
Nu ma compar cu 4x4...si altele dar imi fac treaba cu ea....
Legat de ce car....
Deocamdata nu stiu clar...in general marfa ..nu stupi...asta clar....si imi cer scuze fata de forum....
Vreau sa ii pun coviltir...caci e posibil sa am de unde face rost de butoaei de 220 l...sa le pot aduce la tara....la mien...atat pt uz personal cat si pentru cine o vrea sa cumpere.....
De asemena ...mai ma nevoie de trnasporta saci cu mancare pentru animale....
De carat balegar....pentru gradina....
Chiar mi-ar place sa fie basculabila...sa pot cara si de exemplu pietris...nisip...dar nu cantitati mari....caci nu vreau sa daram masina...
Prefer..sa fac 3 drumuri..caic nisip si pietris pot lua de la 5-10 km de mine...si decat sa omor masina...mai bine fac 2 drumuri in plus....
Asa ca am senzatia ca asa cum zice si @Catalin....e mai utila una pe 2 axe....
Mai astept si alte opinii...
Repet...va multumesc pentru sfaturi...
Eventual ceva cosntrucoti pe privat?
O seara frumoasa...
danny
rodanny
 
Mesaje: 12
Membru din: 27 Aug 2012, 21:17
Localitate: Bucuresti

Re: remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde ovidiu_78 » 01 Noi 2012, 21:36

Nu iti trebuie 4x4 sa ai pt o remorca cu 2axe,ti-am zis mai sus eu am una de 4 ani aproape si nu am 4x4,pina anul trecut am tras-o cu un audi a4 combi 1.9 tdi de 131 cp,fara nici o problema,pe orice drum si in panta fara probleme,doar sta pe doua axe si nu apasa pe masina,neavind frina daca mergi viteza mare(peste 100) si esti si incarcat trebuie sa fii atent la frinare,dar nu reprezinta un pericol acest lucru
Iar de anul trecut am mai dus una alta cu masina unui prieten,opel combo de 75cp,si o tona si ceva o trage fara probleme,deci...eu nu incerc sa te conving de nimica,iti spun cum sta treaba la mine,niciodata nu as opta pt o remorca cu un ax,indiferent ca nu duci sarcini mari sau da,ca mai tirziu cine stie..
Numai bine
"Nadejdea mea este Tatal,scaparea mea este Fiul, Acoperamantul meu este Sfintul Duh,Treime Sfanta,Slava Tie"
Avatar utilizator
ovidiu_78
 
Mesaje: 1386
Membru din: 29 Iun 2011, 19:59
Localitate: oradea

Re: remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde Bambucha » 02 Noi 2012, 00:18

Am carat ani in sir stupi cu o remorca apicola pe o singura axa prelungita cu jumate de metru in fata si in spate. Incarcata asa cu stupii grei se ducea in 1,5 tone cateodata. 6-7 drumuri pe an, 95 % pe asfalt. Masina tractoare vechiul oltcit si vechea dacie.
Probleme mari la drum lung erau pneurile remorcii care bine-nteles "suportau" o sarcina tripla fata de ce era indicat, si se infierbinteau foarte repede. Riscul de pana era foarte ridicat de aceea faceam pauze repetate. Nu de putine ori remorca balansa puternic la gropi/teren accidentat. Si aici pericolul era mare de a se rasturna, cu toate ca greutatea stupilor era bine repartizata pe suprafata remorcii.
Motorul Oltcitului (parca de 1100 cm cubi) a crapat in a doua vara, si a trebuit demontat, reparat. Cu dacia 1310 am tractat mai bine.

Daca ar fi sa mai optez azi pt transport cu remorca m-as orienta catre cele cu 2 axe. Sunt mult mai stabile la drum. Mai ales daca aveti masina tractoare de 2 litri si 101 cp!
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde Cristian IONITA » 07 Noi 2012, 13:41

ghitacusman scrie:Stie careva daca este limita la lungimea unui ansamblu [masima si remorca] pentru categori B ?


nu exista restrictii de aceasta natura .... totusi orice mijloc de transport trebuie sa corespunda cu actele inclusiv in ceea ce priveste dimensiunile, asa ca cei care prelungesc artizanal remorcile (fara a si omologa modificarilke constructive) ar face bine sa-si faca griji cand vad organul de control cu ruleta la indemana :D .
Mircea_63 - bosorog senil si isteric
lucky5strike - parvenit si profitor
Avatar utilizator
Cristian IONITA
 
Mesaje: 4287
Membru din: 23 Feb 2011, 16:33
Localitate: Bucuresti

Re: remorca cu 1 axa vs remorca 2 axe

Mesajde kamy » 07 Noi 2012, 17:40

remorca pe 2 axe e mai costisitoare decat cea pe 0 axa,de exemplu un cauciuc 195/50/13c costa 340 ron,poti folosi si cauciucuri normale dar cam un sezon si cam atat fiind greutatea mare se uzeaza lateralele la viraje!am un trailer auto pe care am facut un vagon detasabil de 50 lazi vert cu 24 rame 12+12 si e foarte greu,cu autoturism doar pe sosea,dupa 2 ani de pastoral facut frane chimbat 2 cabluri 2 cauciucuri 1100 ron,la camioneta schimbat disc ambreaj,facut frane pe spate la fel alta 1100,dar n-as schimba pe o axa pt ca nu ar rezista,in plus pe o axa bate mai rau,tandemu atenueaza gropile mari si le duplica la socuri dar socuri mult mai mici decat pe o axa,in august am tras pavilionul cu un ford scorpio ghia pe benzina si gaz 10 km dar sa nu te gandesti ca tragi in camp ditamai dihania cu turism!pentru ca axul dublu nu apasa pe masina dar patineaza mult mai repede pentru ca frecarea cauciucurilor e mai mare si efectiv franeaza la viraje!
kamy
 
Mesaje: 1879
Membru din: 18 Dec 2011, 15:30

Următorul

Înapoi la ECHIPAMENTE SI UTILAJE APICOLE



Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 24 vizitatori