Prima pagină BAZA MATERIALA APICOLA ECHIPAMENTE SI UTILAJE APICOLE

Discutii despre baza materiala folosita in apicultura (tipuri de stupi,alte materiale,etc.).
Reguli forum
Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii : viewtopic.php?f=35&t=6168

Paletizarea si transportul stupilor 1

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 10:46

stupar hoinar

Stupi paletizati.....trancarici senilat....

Vezi aici : http://www.dailymotion.com/cluster/busi%20...%20s?from=rss



Cristian IONITA
tehnologie o sa cam fim obligati sa cumparam .... pur si simplu in max 2-3 ani ... ghiolbani aia de vorbeste pupe or sa fie mult prea scumpi ...

ideea e sa analizam atent conditiile de pe la noi .... unde sisatemul de stuparit e altul ... infrastructura de transport alta ... relieful ... etc


pupemea
Deoarece sistemul de stuparit in tzara noastra suporta tehnologie la greu, "rapitori" de afara sunt interesati sa ne vanda.Important este sa cumparam.Dar si mai important este sa gandim si sa cumparam ce ni se potriveste.
O mare parte din ce ni se propune, este "balast".Adica oglinjoare si "apa de foc"
Cred ca unelte la mana a doua (deci scule care au lucrat 5 ani) sunt mai potrivite.
Acestea au dovedit utilitatea, aplicabilitatea,robustetea si sunt mai nimerite pt.perioada de trecere in care suntem.Bashca ca acestea sunt mai 'eftine.

zis'ai si eu
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: Paletizarea si transportul stupilor.

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 10:49

Cristian IONITA
hmmm ... faine scule ... da ... parerea mea ... cel putin deocamdata se cam impune si un 4x4.

a ... si-n loc de brat macara ... oare un sistem de rampa nu e mai potrivit?


Dila Daniel
Cristi,m-am gandit si eu la lift(asa ii zice la rampa aceea)dar asta inseamna sa aduci stupii pe lift,apoi ii salti si iar ii cari in camion,cobori liftul,iar cari,iar ridici,iar cari,iar cobori liftul...este timp pierdut.Daca ii aduci mecanizat la lift sau manual,de ce sa nu ii pui sus direct?Iar de carat,cari aprox.500 kg in plus tot timpul...Era sa uit-la macara scapam si de carat.Asta e un mare avantaj.De carat mecanizat ar fi stivuitor sau ceva senilat iar pe terenurile noastre...sunt sceptic...




Domn_sergiu
Cum ati intrat domnilor unde zice pupemea?Ati gasit ceva tip ezy loader australian?NU stiu pa unde am vazut camioane cu incarcare/descarcare transcontainere adica "transpavilioane".Aveti grija totusi, unde e hidraulic sau pneumatic e belea.
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: Paletizarea si transportul stupilor.

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 10:52

pupemea
Cristi , de ce sa ai rampa cand daca ai macara nu mai intri in curte.Si daca vrei pui stupi la teaju patru.sau butoaiele cu miere.
Desemenea cu lift nu scapi de ridicat stupii unul peste altul.Pe plan inclinat nu e greu sa urci cu lisa.problema e cand ridici.
de cate ori intrerupem fluxul de incarcare ca sa schimbam unealta apare uzura la lazi, stres la albine si pierdere de timp.Deci money

Nikolas , multumesc de link.Ajutene si zi cat costa.
Pare destul de robusta.Si mai ales mica unealta.Dar parca vad ca din banii pe ea ei camion.astept cu te rog frumos.


stupar hoinar
Asa doar ca chestie. Troncariciul vine de la astia

http://www.matrans-concept.com/transhum%20...%20icole.html

Elévateurs apicoles :

• GRILLON 1300 et 1900 (transmission mécanique)
• GRILLON 1900 THH (transmission hydrostatique)
• GRILLON 2750 THH (moteur transversal)
• GRILLON K3300 THH
• FOURMI 1500 HH (4 roues motrices)
• CIGALE 1400 H (3 roues motrices)
• LUCIOLE (2 roues motrices) Nouveau !
• LIBELLULE (électrique) Nouveau !
• PAPILLON (électrique) Nouveau !
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: Paletizarea si transportul stupilor.

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 11:02

apislav
Pretul unei macarale ezyloader cu brat de 4,8 m si capacitate de ridicare de 300 kg este 9900 euro fara tva


apivera
pai nu eclara poza eu nu ridic nimica ci transport caturi pline pe oriz din remarca in camion si cobor paletul pe plan inclinat acasa unde le dau in primire la ajutor care le extrage cand vrea

deci nu ridic nimic doar faguri goi cu magazii si nu ma costa 9000 eu
Fişiere ataşate
camion.jpg
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: Paletizarea si transportul stupilor.

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 11:06

balasbebe
As dor sa stiu cam cat consuma la 100 km. un astfel de camion. Este pe benzina, sau motorina, ce fel de motor are, si ce taxe se platesc.


apivera
pai sa Va spun...am cumparat camionu sr 114 de la armata de la Lugoj am aruncat motoru pe benzina v8 si am pus diesel Hanomag 3200 cmc consum cca 10 lt

pentru drumuri secundare si teren of road e f bun are reductor si tractiune fata trage remorci si iese de oriunde

pe drum national nu ai acces rovigneta etc si nici nu arata excelent noroc ca am prieteni...pt acte... da e cu nr de circulatie si verif tehnica .....asigurarea e f mare da nu pletesc decat 6 luni cand tre sa circul legal...

impozit nu platesc m-a scutit primaru... si consilierii...fiind util numai pt apicultura

nu stiu daca nu poate fi inscris la primarie ca si tractoarele...
norocu meu e ca am distante scurte de pastoral ..da cred ca ma fixez intr-un loc bun ca si trambalarile astea.....m-au obosit desi au fost frumoase si rentabile

eeee parca nu mi-ar fi trebuit si mie unu de 9000 EURO da io sunt din aia care tre sa munceasca si se fac greu banii prin munca stiti dvs... si stiu si aia de la ACA(pardon) da nu le pasa de noi...
sunt si alte solutii da ficare tre sa le gingeasca...

acu i-am facut si reclama si Va salut


apislav
Am primit mesaj de la ei si numele reprezentantului firmei din Franta.Este acelasi utilaj folosit de apicultorul din Canada http://www.frenchbeefarm.com/
Adresa este http://www.ezyloader.com/%20din%20Australia
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: Paletizarea si transportul stupilor.

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 11:08

apislav scrie:Preturile pentru utilajele pozate de Stupar hoinar mai sus sunt urmatoarele:
Fişiere ataşate
preturi.jpg
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: Paletizarea si transportul stupilor.

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 11:11

iverciuc
Eu am camion cu lift. Lamuriti-ma si pe mine la ce ajuta liftul?
Eu il folosesc doar ca treapta intermediara ...


Cristian IONITA
pai ..... incarci liftul ...... apoi il ridici si muti stupi in camion

ideea este ca nu mai depui efort sa-i ridici 1 - 1,5 m cat are bena camionului

in plus ..... pana pe lift ii poti duce cu "lisa"


iverciuc
Nu cred ca se merita ...
Apoi tot trebuie luat in maini si ridicat ..


Mishu05
Cred ca ceva in genul asta s-ar preta la noi atat pentru transport stupi in pastoral cat si pentru transport caturi in sistem de extractie "acasa" . Am cautat pe http://www.mobile.de dupa camioane "4X4 Allrad" si am gasit cateva interesante, de la armata. Costa cam 8-12 000 euro si par foarte solid facute + culorile de camuflaj mi se par de efect
Fişiere ataşate
camion2.jpg
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: Paletizarea si transportul stupilor.

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 11:14

gregor
Nu este cam scurt?Ce lungime are caroseria?


pupemea
Bun camion
4x4 si are parca ~ 180 PS.Inseamna ca mai tragi o remorca de 120 familii (12 T)
O varianta buna.Iar cele de armata nu sunt rulate f mult si sunt bine intretinute.


MEPHISTO
chiar daca e bine sa aiba garda la sol cat mai mare ar fi de preferat ceva cu platforma mai joasa sau cu lift , iar daca e 4x4 e ideal, eu am transportat si garda joasa si cu masini care aveau garda inalta va spun ca nu se compara te scuteste de multe inconveniente


pupemea
Ca de ex.?
Cred ca daca nu treci de o ogasa sau ai ramas suspendat cu burta pe un varf de ceva, degeaba incarci usor.
Merg pe ideia ca trebuie sa intru si sa ies usor si sigur.Apoi mai vedem.


pab
Ce parere aveti de acele forduri transit cu cabina simpla de 3,5 to, cu bena de aluminiu?Cred ca se pot pune cam 50 de stupi pe 2 randuri. cu B-ul. daca ai si alte categorii luate (E) mai poti atasa o remorca cu 2 osii made in germany-sh, in care mai incap tot cam pe atata. Tractiune pe spate, roti si punte dubla pe spate.
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: Paletizarea si transportul stupilor.

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 11:16

proapi
poze din Australia
Fişiere ataşate
camion3.jpg
camion4.jpg
camion5.jpg
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: Paletizarea si transportul stupilor.

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 11:19

proapi
Fişiere ataşate
camion6.jpg
stivuitor pe remorca
camion7.jpg
camion transport
camion8.jpg
pt. distante mari
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: Paletizarea si transportul stupilor.

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 11:21

gica
Acesta va fi viitorul si la noi cat de curand.


propai
Fişiere ataşate
paleti.jpg
stupi pe paleti
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: Paletizarea si transportul stupilor.

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 11:22

proapi
In tot sezonul activ in sudul Frantei matca e izolata pe corpul ME de jos, in cules se adauga 1,2... corpuri. Un corp de ME la ouat asigura albina mai multor culesuri. La noi merge la roiurile facute devreme.
Aici se vad coltarele de transport.
Fişiere ataşate
camion9.jpg
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: Paletizarea si transportul stupilor.

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 11:37

pupemea
Sa nu te mai doara capu de greutate si sa nu te "tarai " pe pamant sau pe dealul Negru...
De la 250 PS inccepe sa se potriveasca pentru noi.
La 1.2 PS / Stup, te misti bine.
Ideal ar fi sa ai > 300 PS.Dar... langa fiecare camion de asta, sta cate un nene care vrea bani pe el.Ce oameni dmn'le!!??


Cristian IONITA
parerea mea .... daca nu e cel putin 4x4 e cam degeaba .... cel putin ptr Baragan, iti restrange foarte mult aria de acoperire ,.... nu prea poti parasi asfaltul - iar drumuri pietruite sunt putine

in ultimii ani primavara e ploioasa bine bine ..... riscul sa ramai pe sleaurile de pe drumurile agricole (dintre tarlale) este foarte mare

@Pupe - sunt si eu curios unde te grabesti asa de tare .... de esti cu ochii dupa herghelii ....
iti e frica ca-ti ocupa altu' locul de pastoal? ... la modul foarte serios ... conteaza asa de mult alea 1-2-3 ore pierdute in plus la transport?


pupemea
Conteaza daca ai doua transpoarte de facut si daca trebuie sa transporti multi la 500 km distanta.Diferenta poate fi si de 5 h.
4x4 are o hiba mare.Este scurt.
Singura varianta este camionul de la care a pornit discutia, dar acesta are cai putini.La 250 x 70 kg = 17-18 t., sughite rau.
MAN,Scania,MB, 4x4,sunt bune dar nu au mai mult de 4m util in bena.Asta inseamna 80 familii pe camion.Mai trebuie sa intre si multe butoaie sau multe caturi.
Noi avem un MAN de 6.5 m util pe simplu (4x2) si nu am avut probleme.Drept, intodeauna era bagat intre doua IFA.
Acum ramanem cu o IFA cu troliu si 4X4, si cumparam ceva de povara mare.
Daca axa tractoare se poate bloca (de regula da) iasa singur cu lanturi si un 4x2.
Acuma, compromis e musai.De regula nu pleci din masiv,daca e naclaiala.Mai rau e daca te surprinde cand vrei sa intri.Masivele noastre au max 5km de la asfalt.Primii km sunt mai practicabili in conditii vitrege.Ne apropiem cat se poate si descarcam .Albina va duce greul.
La rapita si la floare, nu e chiar asa graba cu intratul.Ochii pe meteo ca pe butelie si Doamne ajuta.

Nu ne speriem atat de noroaie (tractoare,vole,buldozare / miere sau bani)cat, oboseala parcurgerii a unor drumuri lungi si foarte lungi legate si amestecate cu incarcat si descarcat recunoastere extractie,dus mierea etc.

Deasemenea ,de notat ca la fiecare masiv exista varianta de rezerva.Adica o locatie cu un cules mai mic dar fara intrare dificila.Locatia de "escape".

De luat in seama este si numarul de familii,locatiile,banii de alocat,distante, cand alegem

mai zic una:Au fost 3 ani la rand cand nu am cuplat camioanele.Au fost si ani cand au muncit la greu.De regula daca ai 4x4 te risti si nu ti cont pe unde mergi.Daca nu ai ,mai casti ochii.

numai bine.
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: Paletizarea si transportul stupilor.

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 11:41

Cristian IONITA
problemele pot fi intradevar numai primavara ... la rapita si salcam 1 .... cand trebuie sa intrii .... ca daca e de iesit e mai simplu .... amani acolo 1/2 de zi pana se ma svanta drumul si cu asta basta

referitor la DAC-ul in discutie .... putem sa mai umblam la calcule, in form,atia din poza (cuib + magazin de 1/2) nu prea ajunge stupul la 70 Kg ..... iar atunci .... daca il socotim la 50 => 12,5 tone incarcare

daca punem stupii in formatia extinsa (cuib + 2 *1/2) = > ca nu mai avem 135 in camion ci numai 90, iar daca pastram proportia la remorca in loc de 120 sa avem doar 80 => (90+80)*70 = pana-n 12 tone


oricum nu e deloc indicat sa pleci la drum cu stupii "destorsi", e mai bine si mai usor ptr toata lumea .... + ca ii manipulezi mai usor

eu personal acum la scara mult mai mica intradevar nu am fost niciodata limitat de greutate .... ci de volum si de aceea poate privesc mai altfel lucrurile


pupemea
In pastoral stupii nu scad sub 60.
La rapita sunt pe la 45.Cuib + 2 caturi de 1/2.De aici apar coroane si naclaiala in cuib.

160 se poate incarca manual.Nu merita investitia in macara.
De aici in sus se'mpute jobu'

Ai dreptate.Trebuie ca fiecare sa adune factorii ,sa-i amestece si sa decida pentru el.

Sper sa decid cu inteleptciune pentru mine.Deocamdata asta ma doare.

Salutare


proapi
Fişiere ataşate
paleti3.jpg
paletii noi pregatiti
palet2.jpg
la fl.soarelui
paleti1.jpg
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: Paletizarea si transportul stupilor.

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 11:49

radudulau
uite inca o varianta valabila.
http://video.google.com/videoplay?docid%20...%20981454554#

proapi, ce stivuitor ai acolo , bobcat?


adi hodis
Da, f. valabila.
Stii cumva si ceva second unul din asta? Un link?


radudulau
salut adi, nu sunt second. sunt de 4 ani pe piata, si nimeni nu vrea sa il vanda pe al lui. nou e 16.000, dar pentru asta poti lua bani de la UE, 50%, ca e scula noua.


BUNKA
Da incarcarea a cate doi asa unul peste altul fara palet, nu ar merge...elimini din inaltimea incarcaturii si din greutate, si incarcatura fiind mai mica e mai usor, rapid de manipulat!



radudulau
Bunka, nu merge.
ce vreau sa iti spun, pretul la aparatul asta il stii? e la fel de scump, sau poate chiar mai scump decat un stivuitor. sincer, nu merita. orice ai crede tu, nu merita sa iei asa ceva. esti foarte limitat de utilajul asta.

daca vrei sa mecanizezi, atunci iti recomand sa o faci cum trebuie, si sa nu te zgarcesti, pentru ca la final, cand tragi linia, nu castigi nimic, ba din potriva, pierzi mai mult.
un stivuitor, Bonapi costa 16.000 euro nou nout, si din banii astia primesti inapoi 8000 de la UE. scula asta te costa cam 18.000 daca am retinut eu bine,( si aici primesti inapoi 50% daca faci proiect) dar e o scula care nu se preteaza la un stuparit modern. e foarte greu de operat, pentru ca ramane destul de fizica miscarea bratului, si dupa cum vezi in filmulet trebuie sa ai mai multi oameni la incarcat. ideea e ca esti limitat in jurul camionului. daca vrei sa asezi stupii mai incolo, trebuie sa ii duci in brate.
sincer, nu recomand la nimeni asa ceva. ori faci lucru cum trebuie ori continui asa cum il faci acuma. ceea ce iti propun eu , e sa cauti pe net stupari din alte tari care folosesc astfel de tehnici , sa te urci in masina si sa vii sa vizitezi sa vezi cum fac ta, mai bine se informeaza ei direct, decat sa citeasca forumuri, mai bine fac o vizita de lucru si vad cu ochii lor cum merge treaba.altii. nu asculta de unu sau de altul care nici ei nu stiu mai bine ca tine, doar isi dau cu parerea. mergi si vezi cu ochii tai, si atunci iti poti face o parere mai buna despre cum ar trebuii sa modernizezi.
nu elimini mai nimic din greutate...ce e pe langa 180 de stupi inca cativa paleti, la un camion ? iti spun eu, nu e nimic, nu iti economiseste nimic. in schimb cu un palet ii manipulezi mult mai usor, si mai repede, in plus inaltimea paletului iti ridica stupii de pe pamant.

dupa cum vezi in filmulet se misca destul de incet domnii aia. oricum, nu exista o solutie buna si una proasta. toate sunt bune si toate sunt adaptate la tipul de stupina pe care fiecare stupar vrea sa il aiba. dar ce recomand la toti colegii, inainte sa se apuce sa faca una al
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Re: Paletizarea si transportul stupilor.

Mesajde Bambucha » 27 Feb 2011, 11:53

BUNKA
Radu........ si Pupe si altii si-au luat macarale si lucra fain cu ele, eu stiu ca tu acolo in state ai vazut sistemul lor si esti impresionat, insa la noi n-o sa vezi nici in o mie de ani stupine de 5000 sau 10000 de colonii si nici transport la modul cum se face acolo, pur si simplu nu avem loc, aia au catamai continentul, au sosele mari late, masini , camioane uriase....asa ceva la noi, am zis, nici in 1000 de ani. La noi in Romania se potriveste mai degraba stilul italian sau francez sau spaniol, cu stupine de cateva sute, 4-500, ce e peste eu cred ca e f greu de manageriat la conditiile din tara noastra.
Am vazut ca sunt italieni care cu un camion cu un ezyloader montat pe el deservesc de unii singuri cam 400 de colonii, deci merge!
Descarcarea se face la maniera ca descarci cu macaraua pe o raza de 5-6m cat are bratul in jurul camionului, apoi muti masina in fata , iar descarci, deci ii asezi pe doua randuri, nu mai pui mana pe ei, sau roaba...ce interes ai sa ai duci la cuca macaii unde nu poate intra camionul cu stivuitorul??
Vezi ca stuparitul asta modern de care zici ia adus pe apicultorii americani la niste pierderi pe care nu si le-au imaginat vreodata, aglomerarea mare de albine deci stupinele prea mari si stresul provocat de transportul pe distante lungi pe langa alte cauze au dus la ce s-a intamplat la ei.
Ideea e ca cu o macara de asta poti lucra la fel de lejer ca oamenii aia daca ai sa zicem 400, sau 500 de stupi, si practici o apicultura de genul impartirea stupinei in stupini mai mici amplasate pe vetre diferite, cu deplasare la culesuri pe distante rezonabile de 100-200km nu mai mult ca deja nu mai e rentabil.


BUNKA
Eu spre ex pe o raza de 70-80Km am tot ce-mi trebuie, mai putin delta, si muntele...pana la munte in Bucovina am 80km deci cam la 80km ajung si la munte ...sau spre Bicaz partea astlalta e ceva mai mult, sau spre Vatra Dornei...nu trec de 150 Km si ajung si la munte.
Tei salcam si floare am la 50-70km distanta.
Despre costul macaralei, eu nu am de gand sa o cumpar ci sa o fac!!
La palet poate apare posibilitatea de dezechilibru mai ales daca e in linie si nu cate 4,daca insa ai pui unul peste altul nu mai ai pb asta, cat misti un stivuitor inainte si-napoi, pana bagi furca pana pozitionezi incarcatura pe masina(la asta tre sa fii atent, deci ia timp) cu o macara usoara incarci cel putin la fel de mult si mult mai usor.
Apoi in cazul unei stupine de cateva mii, vrei sa ai duci la rapitza sa zicem, pai efectiv nu ai loc unde sa-i pui, cu cateva sute merge, insa cand vb de mii, la nboi e imposibil, tre sa-ti imprastii in 7 zari stupii, cine-i pazeste?...nu zic neaparat de hoti, dar se poate intampla orice, tre sa fii aproape de stupi zic eu, daca ai cate 300 in 7 locuri deci 2000, e disperare...nu merge la noi asa ceva!!
AA ..daca esti apicultor profesionist si ai 4-500 de stupi si vrei sa te mecanizezi doar pt ca sa nu mai rupi osul atunci e altceva e valabila orice varianta de mecanizare, mie macaraua totusi mi se pare potrivita pt tara noastra!


apislav
Ca proprietar de stivuitor, dupa primul an de utilizare nu am ce sa reprosez utilajului.
L-am folosit atat la incarcare cat si la descarcarea stupilor,la imprastierea lor, la caratul caturilor pentru extractie la 300 de m fata de amplasamentul stupilor, la incarcatul butoaielor.Este util si necesar pentru ferme de cel putin 150 de familii cand deja incarcatul manual este dificil.
Mie imi pot reprosa lipsa de dexteritate in manevrarea utilajului, negasirea unui metode de a fixa stupii de paleti (doarece am patit ca unul sa alunece) ,realizarea unor paleti cu picioare rabatabile ce nu au putut fi utilizate doar m-au incurcat la incarcare si descarcare.
Din filmuletele de pe net observ ca si macaraua este utila . In cazul folosirii macaralei la un transport de peste 100 de stupi,incarcarea si descarcarea unui singur stup este foarte greoaie si dureaza mult, peste asteptari.
"Bravo, Marcele! Ai luat și banii de pe pieptul mortului”
Avatar utilizator
Bambucha
 
Mesaje: 2785
Membru din: 23 Feb 2011, 13:38
Localitate: Bucuresti

Următorul

Înapoi la ECHIPAMENTE SI UTILAJE APICOLE



Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 15 vizitatori