de kovacslg » 12 Dec 2019, 21:34
E ok, ca la motor nu ati umblat.
Am schimbat rotile de iarna acum 10 zile.
La standul de langa mine e un logan van. Tipul i mi spune ca are pe masina 750 000 km. Fara reparatii la motor, nici macar injectoare.
Intre 250-350 mii km se schimba de regula anexe la motor: Injectoare, turbina, egr, catalizator, dpf, foarte rar apar probleme severe de compresie, adica uzura efectiva.
La acest kilometraj la motor problemele apar din greseli de mentenanta.
Revizii, neefectuate sistematic, distributie distrusa, pompa ulei defect, pierdere de ulei, supraincalzire motor cauzat de pierdere lichid de racire.
Oricum felicitari, e un 4x4 veritabil, am 4 cunoscuti cu asa ceva, ani 2002-2004, le vad zilnic.
Toti au alte masini cu care merg la ''oras'', in concedii, astea sunt tinute pt munca, fara pretentii ca totul pe ele sa fie perfect.
Nu au vazut niciodata reprezentanta, nici reparatori independenti etc.
Se repara loco in sat, si rar se iese cu ele din comuna, niciodata din judet.
Asa e perfect.
Am insa alt cunoscut venit din cu totul alt domeniu f pragmatic (ferma vaci de carne 100 buc + 50 ha teren, dezvoltat de la 0 in 10 ani) care nu are jeep!!!!
Cumpara logan, sau symbol dci sh,si le distruge efectiv in 2 ani. Dar el zice iese mai bine la costuri.
Are 2 tractoare, una mai mare 4x4, una mica 4x4 de 40 kmh, ac, schimbator ca la masina, servo, liniste in cabina, remorca, TOATE noi (87000 eur), utilaje diverse, noi si ele.
Cand cara ceva o face cu tractorul indiferent de teren.
Cand are de facut o intrare pt masina cumpara material si o niveleaza cu cupa.
L am intrebat daca, ca toti ceilalti: fermier, padurar, consilier (cu stare din sat) nu si cumpara si el un jeep.
El nu are nevoie, Are tractor.
Si da, are tractor din asta nou cu multa electronica, cu butoane si tot fel de senzori si e bine.
Are un plan cu utilajele, 3 ani au garantie, urmat de cativa ani pe risc, dupa care probabil vor urma alte achizitii.